کد خبر : ۶۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۷
«خودروکار» گزارش می دهد؛
رییس سازمان توسعه تجارت دیروز در حالی خبر از رونق صادرات خودرو به واسطه تولید محصولات جدید پژو در ایران داده که دستیابی به بازارهای صادراتی و حفظ آنها، مستلزم رعایت سه اصل مهم شامل "کیفیت بالا"، "قیمت اقتصادی" و همچنین خدمات پس از فروش مناسب است. به عبارت بهتر، تا زمانی که این سه اصل رعایت نشود، نمی توان شانس زیادی برای صادرات خودروهای تولیدی در ایران قائل شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مجتبی خسروتاج با اشاره به اینکه قرارداد پژو می تواند راه ورود خودروهای پسابرجامی به بازارهای صادراتی باشد، تاکید کرده این خودروساز فرانسوی دارای شبکه وسیع فروش و خدمات در سراسر جهان بوده و بنابراین می تواند راه را برای صادرات خودروهای داخلی باز کند.

اظهارات معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در شرایطی است که اگرچه شبکه گسترده پژو می تواند عامل مثبتی در بهبود صادرات ایران خودرو (به عنوان شریک پژو) باشد، با این حال پیوستن به این شبکه، مستلزم رعایت مسائل مهمی از جمله، قیمت مناسب، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش برتر است.

در این مورد حتی مدیرعامل پژو نیز طی نشست خبری سال گذشته خود در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، تاکید کرد که صادرات محصولات این شرکت (از ایران) به واسطه قیمت بی نهایت پایین و کیفیت بی نهایت بالا امکانپذیر خواهد بود.

اگر نگاهی به خودروسازان موفق در حوزه صادرات بیندازیم، متوجه می شویم آنها به شدت روی مقوله هایی مانند کیفیت و قیمت تمرکز کرده و با ارائه محصولات تا حد امکان با کیفیت و دارای قیمت مناسب، بازارهای صادراتی شان را با چنگ و دندان حفظ می کنند.

این در شرایطی است که هرچند صادرات محصولات پسابرجامی از ایران (به خصوص محصولات جدید پژو) دور از ذهن نیست، با این حال به این راحتی ها نیز نبوده و تنها در صورت رعایت مسائل بسیار مهمی از جمله کیفیت بالا و قیمت و پایین، امکان تعریف بازارهای جدید صادراتی و احیای بازارهای قبلی وجود دارد.

در این شرایط، کیفیت بالا مستلزم نظارت سختگیرانه بر قطعات ورودی به خط تولید و چگونگی مونتاژ است و از آن سو قیمت مناسب نیز در صورت افزایش داخلی سازی، حاصل خواهد شد.
این در شرایطی است که در حال حاضر پژو با داخلی سازی اندکی کار در ایران را آغاز کرده و بنابراین این موضوع اثر منفی بر قیمت محصولات تولیدی این شرکت در ایران خواهد گذاشت.

در بحث نظارت بر کیفیت نیز فعلا باید منتظر ورود محصولات تولید مشترک ایران خودرو و پژو ماند و آنگاه در مورد سطح کیفی آنها نظر داد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران