کد خبر : ۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
در قالب کنسرسیوم10 جانبه طی هفته آینده صورت می گیرد؛
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از انعقاد قرارداد و تفاهم نامه كنسرسيوم ميان 5 نهاد ايراني و 5 شركت بزرگ و معتبر جهاني در حوزه طراحي و توليد خودرو به ارزش هزار ميليارد تومان در هفته آينده خبر داد و گفت:‌ با اجراي اين قرارداد طراحي دو پلتفرم و عرضه 23 محصول در 10 سال آينده اجرايي خواهد شد.
به گزارش خودروکار، هاشم يكه زارع در مراسم آغاز توليد انبوه دناپِلاس و پژو2008 که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: در این کنسرسیوم قطعه سازان ايراني از همان ابتدا در فرآيند طراحي و توليد حضور خواهند داشت و توليد محصولات جديد بر اساس اين قرارداد، به مرور زمان تا 70 درصد داخلي سازي صورت خواهد گرفت.

او توليد اولين محصول اين قرارداد را 2 سال و نيم آينده اعلام كرد و گفت: علاوه بر توليد خودروي هيبريدي و برقي با همكاري دانشگاه صنعتي شريف و اميركبير،  50 درصد از توليدات صادر خواهد شد.

يكه زارع به استفاده از توان و نيروي نخبگان دانش آموخته تاكيد كرد و گفت: با اجراي اين قرارداد دانش و فن آوري طراحي و توليد خودرو به صورت كامل به كشور منتقل و بومي سازي خواهد شد.

او تصریح کرد: در شهر همیشه بیدار ایران خودرو چرخ زندگی بیش از 60 هزار صنعتگر  وصد هزار نفر شاغل در صنایع قطعه سازی مرتبط با ایران خودرومی چرخد. همچنین800 قطعه ساز در سراسر کشور ساز و کار تولید روزانه دو هزار و 500 خودرو را فراهم می کنند و800 نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر ایران  نیز حامی و پذیرای مشتریان هستند

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ايجاد شركت جوينت ونچر با شركت بنز را از ديگر مشاركت هاي بين المللي ايران خودرو عنوان كرد و گفت:‌ خروج خودروهاي قديمي نيز كه امر مهمي است به تدريج صورت خواهد گرفت.

یکه زارع در ادامه با اشاره به تعطيلي برخی قطعه سازان همزمان با تحریم های بین المللی،گفت: در سال 92 بيش از بيست هزار نفر از كارگران قطعه سازي بيكار شده بودند كه با سياست هاي دولت تدبير و اميد به كار بازگشتند و درحال حاضر در روزهاي تعطيل هم فعال هستند.

او توليد تجاري پژو 2008 را اولين ثمره اتفاق خوش يمن برجام دانست و گفت: با اجراي قرارداد پژو، شركت مشترك ايكاپ با سرمايه گذاري 50-50 تاسيس و اولين محصول مشترك نيز امروز به توليد رسيد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: توليد انبوه محصول دنا پلاس نيز كه طراحي آن از سال 94 كليد خورده امروز آغاز شد.

يكه زارع اظهار كرد:‌ پيش فروش محصول دنا پلاس از فردا آغاز مي شود و  پیش فروش محصول پژو 2008 نيز به زودي انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران