کد خبر : ۶۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
«خودروکار» گزارش می دهد؛
مدیرعامل ایران خودرو دیروز در حالی خبر از انعقاد تفاهم نامه طراحی و تولید پلت فرم با پنج شرکت خارجی داد که به گفته منابع آگاه، یکی از این شرکت ها، ال جی (LG) کره جنوبی است. این شرکت در بخش طراحی محصول دارای زیرمجموعه های مهندسی بوده و در حوزه خودروهای برقی و هیبرید نیز فعالیت دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، آن طور که مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده، با امضای این تفاهم نامه ها تمام قطعه سازان داخلی در طراحی خودرو حضور خواهند داشت و محصولات با 70 درصد ساخت داخل و با استاندارد روز جهانی تولید می شود.


هاشم یکه زارع البته در جریان همایش بین المللی صنعت خودرو طی سال گذشته نیز وعده امضای قرارداد با یک شرکت طراح بین المللی را داده بود، که البته تا به امروز خبری از سرانجام آن منتشر نشده است.


هرچند با توجه به هدفگذاری جدید ایران خودرو در زمینه طراحی محصول، گمان می رفت و هنوز هم می رود که این شرکت با بزرگان دنیا از جمله پنین فارینای ایتالیا وارد همکاری شود، با این حال گویا تفاهم نامه با ال جی نیز نهایی شده است.


در این مورد یک منبع آگاه به خودروکار می گوید: ایران خودرو در اواخر سال گذشته مذاکراتی را با شرکت ال جی آغاز کرده و برای طراحی پلت فرم نیز به توافقاتی با این غول کره ای دست یافته است.


این گفته او در شرایطی است که ال جی با وجود شهرتی که در عالم صوت و تصویر نزد ایرانی ها دارد،در حوزه ساخت قطعات الکترونیک بسیار فعال بوده و حتی قطعات مربوط به خودروهای هیبریدی و برقی نیز به تولید می رساند.


جدای از اینکه طرفین خارجی مدنظر ایران خودرو کدام شرکت ها هستند، نفس اقدام این خودروساز در حرکت به سمت دستیابی به علم طراحی محصول، می تواند مسیر این بزرگترین خودروساز کشور را در جهتی مثبت تغییر دهد.



انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران