کد خبر : ۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
نکته فنی 13 اردیبهشت ماه «خودروکار»؛
تمامی لاستیک‌ها بر اثر مرور زمان دچار ساییدگی و آسیب دیدگی می‌شوند و باید تعویض شوند، اما اینکه این امر چند وقت یک بار باید انجام بشود، به چندین عامل بستگی دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، لاستیک‌های خودرو به طور متوسط ماهی یک بار باید بررسی شوند تا اگر نیازی به تعویض دارند هرچه زودتر آن را انجام دهیم و این در حالی است که به طور متوسط عامل 9 درصد از تصادفات وجود لاستیک‌های صتف و یا نا مناسب است. چندین عامل باعث می‌شوند تا در اسرع وقت به فکر تعویض کردن لاستیک‌ها باشیم:



ساییدگی آج لاستیک‌ها:
اکثر لاستیک‌ها، هنگامی که بیش از حد مجاز ساییده می‌شوند، دارای نشانه‌هایی هستند که با کمی دقت و دیدن آنها متوجه این موضوع می‌شویم که باید تعویض شوند. معمولا در اکثر لاستیک‌ها این نشانه‌ها با ساییده شدن بیش از 1.6 میلیمتر نمایان می‌شود.


سایش نامتقارن:
اگر متوجه سایش نامتقارن لاستیک‌ها شدید باید آن را جدی بگیرید، چون این مشکل ممکن است مربوط به لاستیک‌ها یا خودرو شما باشد.


برآمدگی در اطراف لاستیک‌ها:
این حالت ممکن است موجب بروز مشکلات جدی شود و بهتر است لاستیک‌ها هرچه زودتر تعویض شوند.


صاف بودن لاستیک:
از بین رفتن شیار‌ها و صاف شدن لاستیک عامل بسیاری از تصادفاتی است که ممکن است روزانه رخ دهند.


پارگی یا آسیب‌های جدی


وجود سوراخ‌هایی با عمق بیش از 6 میلیمتر در لاستیک:
به هیچ وجه نمی‌توان سوراخ‌هایی با عمق بیش از 6 میلیمتر را تعمیر کرد و تنها راه تعویض لاستیک معیوب است.



شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا "خودروکار" به آن ها پاسخ دهد.


انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران