کد خبر : ۶۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
رئیس سازمان ملی استاندارد:
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به ارتقا استانداردهای خودرویی گفت: تا پایان سال هر ۵۲ استاندارد اجباری خودروها با اروپا منطبق می‌شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نیره پیروزبخت در نشست خبری سازمان استاندارد ایران در روزجاری (18 اردیبهشت ماه)، با اشاره به ارتقا استانداردهای خودرویی در کشور اظهار کرد:  تا پایان سال ۹۵ به تدریج استانداردهای موجود ارتقا پیدا می کند و ۵۲ استاندارد قبلی با استانداردهای اروپا هماهنگ می‌شود و تعداد استانداردهای خودرو به ۸۳ مورد خواهد رسید و تمام خودروها چه وارداتی و چه داخلی باید از آن تبعیت کنند.

او ادامه داد: هیچ خودرویی چه وارداتی و چه تولید داخل اگر این ۸۳ مورد استاندارد را تا پایان سال ۹۷ اجرایی و پاس نکرده باشند، اجازه شماره گذاری نخواهند داشت.

پیروزبخت با اشاره به نظارت کامل استاندارد بر بنزین‌های تولیدی و عرضه شده در شهرهای مختلف گفت: اکثر بنزین‌های عرضه شده در کشور مشکل خاصی از نظر کیفیت نداشتند و فقط در چند محموله بنزین در تهران و البرز بنزن مشاهده شد و چند مورد گوگرد هم در بنزین‌های تهران، البرز و اصفهان مشاهده و تذکر داده شد.

او ادامه داد: در مورد واردات بنزین هم ۲۶ محموله بازرسی و نتایج آن به سازمان‌های ذی ربط گزارش شد که چند مورد اجازه ورود و عرضه نگرفت.

پیروزبخت در مورد سطح استاندارد خودروهای داخلی و وارداتی گفت: سطح کیفیت خودروهای داخلی رو به افزایش است اما میزان رشد آنها با کندی صورت می‌گیرد، در مورد خودروهای وارداتی هم بدون هیچ تعارفی جلوی واردات خودروهای غیر استاندارد گرفته می‌شود.

او در مورد بنزین‌های وارداتی گفت: حدود ۱ درصد از بنزین‌های وارداتی مشکل کیفیت داشت که برگشت خورد اما اکثر بنزین‌های وارداتی و تولید داخل مشکلی از جهت کیفیت ندارند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران