کد خبر : ۶۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
«خودروکار» بررسی کرد؛
هیوندای اخیرا از سری جدید پرچمدار خود، یعنی "سوناتا" پرده برداری کرده و این در حالی است که در این سری جدید تغییرات قابل توجهی رخ داده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سوناتا 2018 بیشتر شبیه یک نسخه به روز رسانی شده از نسل قبلی است تا یک خودرو کاملا جدید اما با تمامی این تفاسیر، هیوندای با تغییرات جدید که بروی این خودرو انجام داده است ظاهری جذاب‌تر به پرچمدارش بخشیده است.



یکی از تغییرات بسیار قابل توجه در نسل جدید، جلو پنجره بزرگ‌تر است که اُبُهت این خودرو را دو چندان کرده و همچنین چراغ‌های عقب و کاپوت هم تغییرات قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اتاق این خودرو تغییرات چشمگیری نداشته است. یکی از نکات خوبی که می‌توان به آن اشاره کرد طراحی خوب کنسول این مدل است به طوری که به راحتی می‌توان به تمامی امکانات دسترسی داشت و کار کردن با آن بسیار ساده است.



صفحه نمایش 7 اینچی دارای سیستم "Apple CarPlay" و "Android Auto" یکی از نقاط قوت این خودرو است و همچنین این مدل مجهز به "Qi wireless Pad" که برای شارژ بیسیم گوشی‌های هوشمند تعبیه شده است.



با این که نسل‌های گذشته سوناتا سواری بسیار راحتی داشت اما با این حال مهندسان تلاش کردند تا با بهبود بخشیدن سیستم تعلیق، کیفیت سواری را تا حد ممکن بهتر کنند که در این امر کاملا موفق بودند. هندلینگ و لذت رانندگی در این نسل نسبت به نسل گذشته بهتر شده است.



پیشرانه این خودرو نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای داشته است و سوناتا 2018 دارای یک نسخه خاص با پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ است که قدرتی معادل 245 اسب بخار تولید می‌کند و یک جعبه دنده هشت سرعته دارد. نسخه دیگر دارای پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر با قدرت 185 اسب بخار و سری "Eco" دارای یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر است که قدرتی معتدل 178 اسب بخار تولید می‌کند.



تمامی نسخه‌های سوناتا 2018 دارای سیستم پوشش نقاط کور و هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب هستند و سیستم کمکی عدم خروج از خطوط جاده نیز در سری جدید اضافه شده است.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Consumer Reports


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران