کد خبر : ۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
شما تولد خود را چگونه جشن می‌گیرید؟ احتمالاً با تماس با دوستان، برگزاری یک مهمانی و لذت بردن از اوقاتی خوش و سرگرم‌کننده. بله این کار ساده‌ای است اما میتسوبیشی برای جشن تولد صدسالگی خود کار کاملاً جدیدی انجام داده است.
به گزارش خودروکار، این شرکت قصد دارد به این مناسبت، اولین خودروی خود را با استفاده از تکنولوژی هیبریدی مدرن دوباره بسازد. این خودرو مدل A نام دارد و قرار است توسط تیم West Coast Customs از نو ساخته شود؛ اما نکتهٔ جالب دراین‌باره اینکه این خودروی کلاسیک بر روی پلت‌فرم مدل امروزی اوتلندر پلاگین‌هیبریدی ساخته خواهد شد.


100 سالگی میتسوبیشی


این بدان معنا است که خودروی کلاسیک دوست‌داشتنی میتسوبیشی مجهز به یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یون 12 کیلووات ساعتی خواهد بود. برای هر محور یک موتور الکتریکی وجود دارد که خودرو را به نمونه‌ای چهارچرخ محرک تبدیل می‌کند.


این امر می‌تواند بسیار جالب باشد که چگونه این سیستم هیبریدی پیچیده درون بدنهٔ مدل A قرار خواهد گرفت؛ بنابراین شاید میتسوبیشی مدل A کلاسیک به ویژگی‌های ایمنی مدرن مانند سیستم نظارت بر نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب و سیستم جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده هم مجهز باشد!

 

100 سالگی میتسوبیشی

 

مدل A اصلی که نخستین خودروی میتسوبیشی مسوب می‌شود، درواقع توسط شرکت کشتی‌سازی میتسوبیشی ساخته شد که عضوی از شرکت خوشه‌ای میتسوبیشی بود و درنهایت به میتسوبیشی موتورز امروزی تکامل پیدا کرد.


این خودرو از معماری فیات Tipo 3 و ترکیب هفت‌نفره استفاده می‌کرد. نیروی موردنیاز مدل A نیز توسط یک پیشرانهٔ 2.8 لیتری چهار سیلندر خطی تأمین می‌شد که 35 اسب بخار قدرت تولید داشت. این نیرو به چرخ‌های عقب انتقال میافت و خودرو را به حداکثر سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

 

100 سالگی میتسوبیشی

 

از میتسوبیشی مدل A با احتساب پروتوتایپ‌ها تنها 22 دستگاه بین سال‌های 1917 تا 1921 همگی به‌صورت دست‌ساز ساخته شد؛ اما این خودرو گران‌قیمت بود و نتوانست در برابر مدل‌های ارزان‌تر اروپایی و آمریکایی آن دوران به رقابت بپردازد. بنابراین مدل A موفقیتی برای میتسوبیشی به همراه نداشت که این امر موجب شد این شرکت بجای خودروهای سواری، روی خودروهای تجاری موفق برند فوسو تمرکز کند.



منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران