کد خبر : ۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
«خودروکار» گزارش می دهد؛
وزارت صنعت،معدن و تجارت در حالی آمار تولید خودروهای داخلی در اولین ماه امسال را اعلام کرد که طبق آن، شرکت های بخش خصوصی با رشد حدودا 62 درصدی تیراژ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبرو شدند. بر این اساس، پنج شرکت بخش خصوصی شامل «مدیران خودرو»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور»، «بم خودرو» و «کارمانیا»، طی فروردین ماه امسال هفت هزار و 135 دستگاه انواع خودرو سواری را به تولید رساندند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، براساس این آمار هر پنج شرکت با افزایش تیراژ مواجه شده اند و این در حالی است که دو خودروساز دیگر بخش خصوصی یعنی راین خودرو و دیارخودرو هیچ تولیدی در فروردین ماه امسال نداشته اند. دیار خودرو پیش تر مدل سابرینا را به تولید می رساند و راینی ها نیز به تولید ولیکس مشغول بودند.


هرچه هست، طبق آمار اعلامی، «مدیران خودرو» با تیراژ سه هزار و 588 دستگاهی توانسته جهشی بیش از 29 درصد را نسبت به فروردین سال گذشته تجربه کند. این شرکت انواع مدل‌های ام‌وی‌ام و چری را تولید می‌کند و بیشترین تیراژ را در بین محصولاتش، مدل تیگو 5 به خود احتصاص داده است.

پس از این شرکت، «کرمان موتور» نیز با تولید سه هزار و 121 دستگاه خودرو طی سال گذشته توانسته افزایش 113 درصدی را تجربه کند. به‌دنبال اجرایی شدن برجام این شرکت توانست در کنار تولید خودروهای چینی قرارداد تولید مشترک با شرکت هیوندایی را در سال گذشته به امضا برساند و در آمار جدید نیز نام هیوندایی آی 20 با تیراژی 474 دستگاهی دیده می شود.

اما «گروه بهمن» نیز به عنوان دیگر خودروساز بخش خصوصی، با تولیدی 263 دستگاهی به رشدی حدودا 53 درصدی دست یافته است. این شرکت در حال حاضر حاضر مزدا3 و آسا را مونتاژ می‌کند.

اما کارمانیا که جدیدترین خودروساز بخش خصوصی به شمار می رود نیز در فروردین ماه امسال 160 دستگاه مدل BYD S6 را مونتاژ کرده است. همچنین بم خودرویی ها هم سه دستگاه از محصول جدید خود به نام GC6 را به تولید رسانده است.



انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران