کد خبر : ۶۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
در گفت‌وگو با «خودروکار» بررسی شد
یک کارشناس حوزه بازاریابی خودرو با بیان اینکه بار روانی انتخابات شرایط کند بازار خودروهای وارداتی را رقم زده است، گفت: افراد خودرو را یک کالای سرمایه‌ای می‌پندارند و این موضوع عاملی شده تا در پی انتخابات ریاست جمهوری افت داد و ستد در بازار خودروهای وارداتی رخ دهد.
محمد مرتضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار در رابطه با شرایط تقاضا و فروش خودروهای وارداتی در چند وقت اخیر و تأثیر انتخابات بر آن، گفت: خودرو در ایران یک کالای سرمایه‌ای به حساب می‌آید و در محدوده محصولات کمتر از 200 میلیون تومان افراد همواره با نگاه به آینده و داد و ستد راحت، خودرو را انتخاب می‌کنند.

او افزود: بعد از انتخابات به طور معمول شوک قیمتی در بازار ارز رخ می‌دهد و افراد با توجه به روند ایجاد شده در پی شوک وارده از سرمایه گذاری در بازار خودرو تا حدودی عقب نشینی می‌کنند.

این کارشناس بازاریابی خودرو با بیان اینکه افراد علاقمند به سرمایه گذاری و خرید خودرو در شرایط آرام دارند، یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رئیس جمهور تأثیر بر روابط سیاسی، بین المللی و رشد صنعت دارد که این عوامل در خرید و تصمیم گیری افراد تاثیرگذار است.

او با اشاره به رشد واردات خودرو در فرودین ماه سالجاری گفت: بازار خودروهای فعلی در شرایط فعلی تا حدودی کند است و رونق سالهای گذشته در اردیبهشت ماه سالجاری تا حدودی افت کرده و با وجود نزدیکی به ماه مبارک رمضان پیش بینی بر آن است بعد از انتخابات و ماه‌های آینده وضعیت بهتر همراه با ثبات رقم بخورد.

مرتضایی در پاسخ به این سؤال که آیا ایست در انتخاب و خرید افراد در شرایط فعلی در پی بار روانی انتخابات شکل گرفته است، یادآور شد: شرایط فعلی در پی ایجاد بار روانی شکل گرفته است، زیرا شرایط سیاسی و اقتصادی کشور به یک ثبات نسبی رسیده است و تنها این شرایط به دلیل تجربه مردم از سال‌های گذشته رخ داده است.

این کارشناس حوزه بازاریابی خودرو، در انتها گفت: انتخاب رئیس جمهور دولت دوازدهم در نهایت تأثیر آنچنانی بر روند ارزش گذاری ارز نخواهد داشت و با گذر یک هفته از انتخابات ریاست جمهوری شوک قیمتی به فراموشی سپرده خواهد شد و ثبات قیمت در بازار حاکم خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران