کد خبر : ۶۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه ناتوانی پلتفرم‌های قدیمی با اصلاحات اساسی و جایگزینی پلتفرم‌های جدید رفع می‌شود، گفت: خودروسازی کشور از طریق جوینت ونچر و عقد قراردادهای همکاری در زمینه طراحی می‌تواند به ساخت پلتفرم‌های جدید و خروج پلتفرم‌های ناکارآمد بیاندیشد.
امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با چرایی خروج پلتفرم‌های قدیمی از چرخه تولید، اظهار کرد: زمانی می‌توان در رابطه با یک پلتفرم صحبت کرد که هزینه‌های اقتصادی را به شدت کاهش دهد، در سطح جهان پلتفرم‌های مشترک در راستای کاهش هزینه‌ها استفاده می‌شود و خودروسازان با تغییر ظاهر خودرو و استفاده از پلتفرم مشترک محصول جدیدی را به بازار عرضه می‌کند.

او با بیان این پرسش که چرا پلتفرم قدیمی تغییر پیدا می‌کند یا در نهایت پلتفرم جدیدی به بازار معرفی می‌شود، افزود: در پی تولید مدل جدید خودرو پلتفرم طراحی نمی‌شود و در راستای رفع نیازمندی‌های اساسی خودرو همچون ایمنی و مصرف سوخت پلتفرم طراحی می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: زمانی که استانداردهای خودرو در سطح جهانی و مبدأ تولید خودرو ارتقا پیدا می‌کند و پلتفرم‌های قبلی توان پاسخگویی به خواسته استانداردهای جدید را ندارند، از مرحله تولید خارج می‌شوند که البته می‌توان در برخی شرایط اصلاحاتی بروی پلتفرم‌های قدیمی اعمال کرد که هزینه و وزن سنگینی را به همراه دارد.

او گفت: برخی از پلتفرم‌های فعلی در صنعت خودرو سازی کشور نیاز به تغییرات اساسی و برخی از پلتفرم‌ها که پاسخگوی نیاز روز خودروسازی نیستند باید از چرخه تولید خارج شوند و پلتفرم جایگزینی برای آن‌ها معرفی شود.

کاکایی در پاسخ به این سؤال که برای خروج پلتفرم‌های قدیمی نیاز به چه زیرساخت‌هایی است و آیا در کشور توان طراحی و تولید پلتفرم وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی دو راهکار از سوی خودروسازان پیگیری می‌شود که از آن‌ها می‌توان به جوینت ونچر در راستای ارتقا زنجیره توزیع و طراحی و عقد قرارداد برای طراحی پلتفرم اشاره کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران