کد خبر : ۶۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
«خودروکار» بررسی کرد؛
در هفته جاری گروه پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو در ابتدای هفته با روند منفی شروع به کار کردند و در انتهای هفته وارد مدار صعودی شدند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری با نوسان نسبتا مثبت در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفتند. 

 
*سایپا (خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته 4 هزار و 283 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی  به 3 هزار و 78 سهم رسیده است و حجم 79 میلیون 592 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 59 میلیون و 456 سهم رسیده است.

 
در ابتدای هفته این سهم با کاهش 1.05 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد 1.75 درصد رسیده است.

 پنجشنبه/////////


 *ایران خودرو (خودرو)
 
سهام گروه خودروسازی ایران خودرو در ابتدای 869 سهم بوده که این رقم در پایان با روند کاهشی  به 809 سهم رسیده است و حجم 9 میلیون 197 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 8 میلیون و 634 سهم رسیده است.

 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 0.92 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 0.54 درصد رسیده است.


پنجشنبه/////////


*زامیاد (خزامیا)
 
 گروه زامیاد در ابتدای هفته 648 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 728 سهم رسیده است و حجم 10 میلیون 402 سهم در ابتدای هفته با رشد به 11 میلیون و 304 سهم رسیده است.

 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 2.47 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد 1.42 درصد رسیده است.
  
پنجشنبه/////////


*پارس خودرو (خپارس)

گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 2 هزار و 300 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 408 سهم رسیده است و حجم 46 میلیون 741 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 23 میلیون و 508 سهم رسیده است.

 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 2.28 درصدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند منفی متوقف شد و به رشد 1.23 درصدی رسیده است.
 
پنجشنبه/////////


*سایپا دیزل (خکاوه)

گروه سهام سایپا دیزل در ابتدای هفته یک هزار و 237 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 574 سهم رسیده است و حجم 22 میلیون 872  سهم در ابتدای هفته با کاهش به 8 میلیون و 4 سهم رسیده است.


در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.13 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته کند شد و به روند صعودی 0.1 درصد رسیده است.
 
پنجشنبه/////////


*گروه بهمن (خبهمن)

گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 66 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  79 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 382 میلیون و 891 سهم به 599 میلیون و 845 سهم در پایان هفته افزایش یافته است.

 
در ابتدای هفته این سهم 0.5 درصد کاهش داشته و در پایان هفته جابه جا و  به رشد 0.35 درصدی رسیده است.
  
پنجشنبه/////////


*ایران خودرو دیزل (خاور)
 
سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 674 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 558 سهم رسیده است و حجم 11 میلیون 581 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 9 میلیون و 755 میلیون سهم رسیده است.

 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 3.47 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد 1.7 درصد رسیده است.
 

پنجشنبه/////////

در این رابطه عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: خودرویی‌ها در هفته اخیر روند متعادل و رو به مثبتی داشتند و شاخص مربوط به این گروه با رشد ملایمی همراه بوده است.

وی در ادامه افزود: قیمت سهام خودرویی‌ها در اکثر گروه‌ها با روند صعودی همراه بوده و صنعت خودرو و قطعات تاثیر بسزایی بر روند شاخص داشته‌اند.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته اخیر خبرهای متفاوتی چون اتفاقات سیاسی و خبر قراردادهای خودرویی تاثیر مثبتی بر شاخص این گروه و در مجموع شاخص کل داشته است و پیش‌بینی می‌شود با دید مثبت و بلند مدت سهامداران نسبت به معاملات شاهد اوج‌گیری قیمت سهام این گروه به عنوان صنعت تاثیرگذار در بازار سرمایه باشیم.


گزارش خودروکار حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل، ایران خودرو با توجه به روند صعودی شاخص بورس، کلیه نمادهای بورسی نیز در ابتدای هفته با روند منفی و در پایان وارد مدار مثبت شدند.
 


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران