کد خبر : ۶۷۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان در سال 2016 میلادی با فروش 5.63 میلیون دستگاه خودرو، روند رو به رشد فروش محصولات خود در بازارهای جهانی را تداوم بخشید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، میزان فروش محصولات نیسان در سال گذشته در بازارهای جهانی با رشد همراه بود و با توجه به هدفگذاری شرکت نیسان برای شکستن رکورد فروش سال گذشته خود، می‌توان گفت که فروش جهانی نیسان روی غلتک پیشرفت افتاده است.

از بزرگترین بازارهای فروش محصولات نیسان در سال گذشته میلادی باید به آمریکا با 1.58 میلیون دستگاه، چین با  1.35 میلیون و اروپا با 683 هزار دستگاه خودرو اشاره کرد. همچنین آمار فروش نیسان در خود کشور ژاپن  557 هزار دستگاه بوده و در بازارهای آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا نیز 808 هزار دستگاه به فروش رسیده است.

بر اساس اطلاعات مالی شرکت نیسان در یک سال اخیر، که شامل  میزان فروش این شرکت از ماه آوریل 2016 تا آوریل امسال می‌شود، حجم معاملات 11720 تریلیون ین بوده که  از این میزان 742.2 تریلیون سود عملیاتی است و همچنین 663.5 تریلیون ین نیز سود خالص به حساب نیسان واریز شده است.

بزرگترین بازار فروش محصولات نیسان در سال 2016، ایالات متحده آمریکا است که با سهم 9 درصدی و رشد 4.3  درصدی ، 1.58 میلیون دستگاه خودرو در آن به فروش رسیده است.

همچین فروش محصولات نیسان در اروپا (به جزء روسیه) رشد 7.2 درصدی را تجربه کرد تا رقم فروش 683 هزار دستگاه در اروپا را به ثبت رسانده باشد.

بنابر اعلام شرکت نیسان، مدل‌های قشقایی و ناوارا که به ترتیب در کلاس‌های شاسی بلند و  پیکاپ قرار می‌گیرند، نقش به سزایی در رشد فروش سالیانه نیسان داشته‌اند.

شرکت نیسان همچنین بر روی محصولات جدید خود، که شامل مدل‌های  Micra،  Armada، Kicks، Note e-POWER و‌ Serena می‌شود، حساب ویژه‌ای باز کرده و میزان فروش  5.83 میلیون دستگاهی را تا پایان امسال هدفگذاری کرده است.



مترجم  خودروکار: فاضل سوری
منبع:  otomobilgazetesi.com     

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران