کد خبر : ۶۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
در گفت و گو با «خودروکار» مطرح شد؛
بازار خودروهای داخلی از ابتدای سال همچون سال‌های گذشته شاهد تقاضای خاصی نبود و انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی مزید بر علت شد، اما برخی کارشناسان بازار خودروهای داخلی بر این عقیده‌اند از اواسط ماه مبارک رمضان تغییرات مثبتی در شرایط بازار رخ خواهد داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در هفته‌های اخیر به واسطه تبلیغات انتخاباتی و بار روانی انتخابات بازارها با ایست مقطعی روبرو شدند که برخی از کارشناسان اقتصادی از ابتدای سال پیش بینی کرده بودند به واسطه انتخابات و آغاز ماه مبارک رمضان بازارهای اقتصادی به ویژه بازار خودرو رکود نسبی را تجربه خواهد کرد.

بررسی بازار نشان می‌دهد در روزهای اخیر بازار رکود نسبی خود را رها نکرده و همچنان فضای شور و نشاط انتخاباتی بر بازار حاکم است.

همانطور که بارها گفته شد، افراد با توجه به تجربه سال‌های گذشته که با هر اتفاق خاصی شاهد نوسان قیمت‌ها بودند در فضای قبل از انتخابات دست از خرید خود کشیده بودند که این موضوع در سال‌های اخیر تا حدودی کمرنگ شده و اقتصاد به سمت و سویی رفته که دیگر با هر اتفاق خاصی هر نوسانی را به خود راه نمی‌دهد.

بازار خودرو در ایران به دو بازار خودروهای وارداتی و تولید داخل تقسیم شده که روز گذشته کارشناسان و فعالان حوزه خودروهای وارداتی در گفت و گو با خودروکار از آینده بسیار مناسب این بازار از نیمه ماه مبارک رمضان و ورود خودروهای جدید در شش ماهه دوم سال خبر دادند.

حال در رابطه با بازار خودروهای تولید داخل علیرضا پورحسنی-فعال بازار خودروهای داخلی، به خودروکار گفت: بازار خودرو در دو ماه ابتدایی سال همواره با کاهش تقاضا روبرو می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری بر ایست خرید و فروش تأثیر بسزایی داشت.

او افزود: در حال حاضر که نتیجه انتخابات مشخص شده، بازار خودروهای داخلی هنوز خود را پیدا نکرده است و به نظر می‌رسد تا پایان هفته شور و اشتیاق انتخابات بر جامعه و بازار حاکم باشد.

پورحسنی، یادآور شد: با توجه به اینکه هفته آینده ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود تغییری در شرایط بازار رخ نخواهد داد و از اواسط ماه مبارک رمضان بازار رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران