کد خبر : ۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به تشریح محدودیت‌های رانندگی نو گواهینامه‌ها پرداخت و گفت: این افراد تا سه ماه اجازه ندارند که به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی کنند.
به گزارش خودروکار، تقی مهری با اعلام این مطلب که یک میلیون و 625 هزار گواهینامه جدید‌الصدور صادر شده است، به محدودیت‌‌هایی که برای گواهینامه‌های جدید پایه سه تعلق می‌گیرد اشاره و اظهار داشت: برابر دستورالعمل‌های جدید برای این دسته از رانندگان محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.
 
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: افرادی که گواهینامه پایه سه را دریافت کرده‌اند تا سه ماه اجازه ندارند که به تنهایی و بدون حضور افراد دارای گواهینامه رانندگی کنند؛ یعنی باید یک نفر که گواهینامه رانندگی دارد موقع رانندگی در کنارشان حضور داشته باشد.
 
مهری افزود: این افراد از ساعت 12 شب تا 5 صبح نیز اجازه رانندگی ندارند؛ همچنین اجازه رانندگی در جاده‌های برون‌شهری را نیز ندارند. 
 
عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به نصب علامت احتیاط راننده مبتدی اشاره و بیان داشت: این افراد باید مثلثی به نام راننده جدید را در جلو و عقب شیشه خودرو نصب کنند تا دیگر رانندگان بدانند که این افراد تازه گواهینامه را دریافت کردند و احتیاط‌های لازم را در برخورد با آنها داشته باشند.
 
مهری خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های جدید در نیمه اول سال 96 اجرا خواهد شد.
 

منبع: فارس
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران