کد خبر : ۶۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
توجه و سرمایه گذاری بسیار زیاد و گسترده بر روی خودران‌ها این سوال را برای ما ایجاد می‌کند که آیا رانندگان طی چند دهه آینده از کار بی کار خواهند شد یا خیر.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هنوز تا روی کار آمدن خودران‌ها زمان زیادی باقی است، شاید چندین دهه. اما مساله این است که طی سال‌های آینده، هنگامی که این خودران‌ها به بازار می‌آیند، چه بر سر رانندگان تاکسی، اتوبوس و کامیون خواهد آمد.

در این میان نگرانی رانندگان کامیون بیش از سایرین است. به عنوان مثال سال 2014 در آمریکا چهار میلیون شغل برای راننده کامیون‌ها در سر تا سر آمریکا وجود داشته است که این دو درصد از کل آمار بازار شغل در سر تا سر آمریکا است و به نوبه خود قابل توجه است. این خطر وجود دارد که با آمدن خودران‌ها بخش عظیمی از این بازار کار توسط آن‌ها پوشش داده شود و رانندگان بیکار شوند.

پیش بینی می‌شود که تا سال 2030 خودران‌ها 20 درصد ار کل آمار فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص دهند.

شرکت حمل و نقل "Uber" نیز هفته پیش تعدادی خودرو نیمه خودران را به ناوگانش اضافه کرد که این امر نشان دهنده علاقه این شرکت به استفاده بیشتر از این خودرو‌ها در آینده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که با پیشرفت سریع هوش مصنوعی ممکن است علاوه بر رانندگان، کسانی مثل منشی‌ها، صندوقدار‌ها، کارمندان بانک و حتی گارسون‌ها نیز در خطر از دست دادن شغل خود باشند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: cnbc.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران