کد خبر : ۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۵
انتخاب دوباره حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران در حالی مهمترین واقعه سیاسی هفته جاری به شمار می رود که این موضوع، خوشایند خودروسازان خارجی از جمله فیات ایتالیا نیز بوده است. به گفته یک منبع آگاه، مسئولان فیات از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری استقبال کرده و واکنش مثبتی به انتخاب دوباره روحانی داشته اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، فیات ایتالیا یکی از گزینه های پسابرجامی خودروسازان کشور برای همکاری مشترک به شمار می رود که پس از برجام، زمزمه هایی مبنی بر حضور آن در "جاده مخصوص" به گوش رسید.

اگرچه نام شرکت های داخلی مختلفی برای مشارکت با فیات سر زبان ها افتاد، با این حال مدیرعامل ایران خودرو در نشستی خبری طی سال 94 رسما اعلام کرد که این شرکت به دنبال همکاری مشترک با فیات است.

هاشم یکه زارع در آن مقطع اعلام کرد ایران خودرو، فیات را به عنوان شریک جدید خود برگزیده و مذاکرات با این خودروساز مشهور ایتالیایی به زودی آغاز خواهد شد. این در حالی بود که کارشناسان عقیده داشتند فیات به دلیل ائتلاف با کرایسلر آمریکا، به این راحتی ها در صنعت و بازار خودرو ایران حضور نخواهد یافت.

البته گفته می شود در این مدت مذاکراتی میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، اما تا به امروز هیچ خبر رسمی مبنی بر حصول توافق میان دو طرف، اعلام نشده است. این در حالی است که به گفته یک منبع آگاه، پیروزی دوباره حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، به مذاق فیاتی ها خوش آمده و این موضوع می تواند روند مذاکرات خودروساز ایتالیایی را با ایران خودرو تسریع کند.

به گفته او، مسئولان فیات با توجه به مذاکرات کژدار و مریز خود با ایران خودرو، تحولات سیاسی را در ایران دنبال می کنند و از همین رو پیگیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیز بوده اند.

این منبع آگاه تاکید می کند که نتیجه انتخابات اخیر در مجموع پیام مناسب و خوبی را به خودروسازان خارجی ارسال کرده و می توان به حضور برندهای بزرگی در صنعت خودرو ایران امیدوار بود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران