کد خبر : ۶۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
موسسه ایمنی جاده‌ها در آمریکا، آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن را در تمامی خودروها بررسی می‌کند و بر اساس آن مشخص شد که خودرو‌های بزرگ ایمن‌تر از خودرو‌های کوچک هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، برخی از خودروهای کوچک بیشترین آمار تلفات را در تصادفات جاده‌ای داردند. چاک فارمر، معاون موسسه IIHS می‌گوید: "بر اساس قوانین فیزیک اگر شما به چیزی بزرگ‌تر از خودتان برخورد کنید احتمال مرگ شما بیشتر است و به همین دلیل خودروهای کوچک آمار مرگ و میر بیشتری نسبت به خودروهای بزرگ در جاده‌ها دارند.

بر اساس تحقیقاتی که این موسسه بین سال‌های 2012 تا 2015 بروی 208 مدل خودرو انجام داده است مشخص شده که دو خودرو "هیوندای اکسنت" و "کیا ریو" بیشترین آمار تلفات را در تصادفات جاده‌ای داشته‌ و می‌توان عنوان ناامن‌ترین خودروهای جاده‌ای را به آن‌ها داد.

انتشار این گزارش واکنش مسئولان شرکت هیوندای را به دنبال داشت و بیان کردند: "اکسنت تمامی مراحل آزمایش ایمنی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و توانسته چهار ستاره ایمنی را از شرکت "NHTSA" دریافت کند. ما از عملکرد خوب اکسنت در تصادفات کاملا مطمئن هستیم."

در طرف دیگر، آمار تلفات خودرو‌هایی مانند جیپ گراند چروکی، مزدا CX9، مرسدس بنز M-Class، لکسوس CT200h، آئودی A6 و ب ام و 535 در تصادفات جاده‌ای صفر بوده است و هیچ مرگ و میری برای آن‌ها ثبت نشده است.

فارمر در ادامه افزود: "اعداد معیاری برای ایمنی خودروها نیستد اما به ما می‌گویند که شاسی بلندها به نسبت خودروهای کوچک‌تر ایمن‌تر هستند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: cnbc.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران