کد خبر : ۷۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
شرکت خودروسازی چری را می‌توان نمونه‌ای موفق و سمبل حرکت خودروسازان مستقل چینی در حرکت به سمت جهانی‌شدن با رویکرد بهبود مستمر در تولید و طراحی محصولات جدید نامید.
به گزارش خودروکار، نزدیک به ۲ دهه پیش استارت فعالیت این خودروساز در شهر ووهو چین خورده شد و نخستین محصول تولیدی خودروی چری کویین بود و در طول این مدت پیشرفت این برند به لحاظ تنوع و کیفیت تولید شگرف انگیز بوده است.

کمپانی چری از سال ۲۰۱۴ و با معرفی خودروهای کانسپت آلفا و بتا که به تولید مدلهای تیگو ۵ و آریزو ۵ انجامید سبک و خط و مشی جدیدی را به وجود آورد، از سوی دیگر ارائه یک خودروی کانسپت جنجالی با نام TX که در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین رویدادهای خودرویی که با حضور غولهای بزرگ برگزار می‌گردد توانست شگفتی بزرگی ایجاد نماید و به عنوان بهترین خودروی کانسپت معرفی گردد تا این برند چینی در مقابل غولهای پر مدعا عرض اندام نماید و از آینده درخشان خود سخن بگوید.

این کانسپت با توجه به استقبال بالا در دستور کار تیم مهندسی و طراحی بین المللی چری که از میان با تجربه‌ترین مهندسان بین المللی با ملیت‌های گوناگون انتخاب شده بودند قرار گرفت تا به تولید نهایی برسد، در اصل این اقدام استراتژی چری برای نشان دادن توان مهندسی و طراحی بین المللی خود بود و در نهایت این خودروی مفهومی با نام تیگو ۷ شکل گرفت و تولید گردید.

تیگو ۷ با خود سیستم‌های جدید و پیشرفته چری در تولید موتور و سیستم انتقال قدرت را همراه داشته است، قلب تپنده این خودرو با موتور ۱. ۵ لیتری توربوشارژر که توسط شرکت معروف و صاحب نام اتریشی AVL طراحی گردیده، همواره دارای بهره وری بالا و مصرف سوخت پایین می‌باشد که در بسیاری از تست‌های این خودرو ذکر گردبده، همچنین گیربکس خودرو از نوع دو کلاچه می‌باشد که توسط یک شرکت معتبر آلمانی بنام گتراگ و همچنین شاسی این خودرو نیز توسط شرکت بریتانیائی لوتوس طراحی شده است.

تیگو ۷ را میتوان نمونه ایی از حمله چینی‌ها به بازار خودروهای شاسی بلند نیمه لوکس نامید که مهمترین رقیب و صاحب این بخش بازار تا کنون کره ایی‌ها با دو مدل اسپورتیج و توسان از برندهای کیا و هیندای می‌باشند که با توجه به اختلاف قیمت بیش از ۵۰ میلیون تومانی و طراحی و آپشن ها، و گارانتی مشابه میتواند رقابت سختی را با رقبای کره ایی آغاز نماید.

گرچه باید تیگو ۷ را یک ساختار شکن چینی در ورود به بخش پر رقابت بازار نامید، اما از سوی دیگر این روند پیشرفت، جسارت و اعتماد را در مورد این خودروساز باید ستود و قطعا تقاضای بازار مهمترین ملاک قضاوت میباشد. قسمتی از بازار که اکنون در دست کره ایی‌ها است و کیفیت محصول و قیمت رقابتی می‌تواند ازعوامل فروش مناسب آن به شمار رود.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران