کد خبر : ۷۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از انحصاری بودن بازار خودرو و مدیریت خصولتی آن به عنوان دو آفت بزرگ این حوزه یاد کرد.
به گزارش خودروکار، محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح وضعیت صنعت خودرو در کشور گفت: بیشتر سهم شرکت‌های خودرو سازی واگذار شده و تنها ۱۷ درصد آن دولتی است، اما نکته آنجاست که بخش اعظم واگذاری‌ها به شرکتهای خصولتی داده شده که موجب شده تا تغییر خاصی در عملکرد این شرکت‌ها شاهد نباشیم.
 
وی افزود: اگر بخش خصوصی مشارکت و سهم بیشتری در صنعت خودرو و شرکت‌های خودرو سازی داشته باشند، باعث خواهد شد که شرکت سرمایه گذاری خودشان تصمیم بگیرند تا این صنعت رقابتی شود، در این صورت رونق و ارتقاء کیفیت اتفاق می‌افتد.
 
عزیزی با تأکید بر رقابتی نبودن صنعت خودرو در کشور تصریح کرد: رونق گرفتن صنعت و ارتقاء کیفیت محصول و خدمات در بازار رقابتی اتفاق می‌افتد، نکته‌ای که در برخی صنایع کشور ما از جمله صنعت خودرو رخ نداده و خودروسازی تقریباً در انحصار دو شرکت قرار گرفته است.
 
این عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو به ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی کمکی نکرده، اظهار داشت: این افزایش تعرفه با هدف حمایت از خودروسازان داخلی انجام گرفت، اما موجب شد تا بازار خودرو انحصار شود و شرکت‌های خودروساز ایرانی توجه کمتری به کیفیت کنند.


منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران