کد خبر : ۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
جنسیس به عنوان یکی از زیرمجموعه های هیوندای اولین برند لوکسی است که پس از معرفی تسلا در ۲۰۰۴ در آمریکا عرضه می‌شود.
به گزارش خودروکار، هیوندای در سال های اخیر تلاش زیادی بر خلق یک برند لوکس مستقل به خرج داده و برنامه مفصلی برای تولید، بازاریابی و خدمات پس از فروش جنسیس ترتیب داده تا این برند بتواند هم سطح یا حتی بالاتر از برندهای لوکس آلمانی قرار بگیرد.

یکی از بخش های این برنامه عرضه ۶ مدل جدید از جنسیس بر روی سه پلتفرم متفاوت تا سال ۲۰۲۱ می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا این ۶ مدل جدید را به طور مختصر بررسی کنیم.

۲۰۱۷ Genesis G90

۲۰۱۷Genesis G90

جنسیس G90 : اولین محصول کاملا جدید جنسیس که بر روی یک پلتفرم اختصاصی سوار شده و در سال ۲۰۱۷ به عنوان پرچمدار سدان های جنسیس قرار است جایگزین هیوندای اکوس شود.

G90که قرار است در نمایندگی های تازه افتتاح شده جنسیس در سراسر جهان عرضه شود در کلاسی قرار دارد که رقبای قدرتمندی مانند بی ام و سری ۷ و مرسدس کلاس S نیز در آن حاضر هستند. قیمت G90 از ۶۹۰۵۰ دلار با موتور ۳٫۳ لیتری تویین توربوی V6 آغاز شده و نمونه مجهز به موتور ۵ لیتری V8 70650 دلار قیمت دارد.

۲۰۱۷ Genesis G80

۲۰۱۷ Genesis G80

جنسیس G80 : جنسیس G80 مدل ۲۰۱۷ محصولی در کلاس سدان های لوکس متوسط می‌باشد. مدل ۲۰۱۷ G80 هم اکنون برای فروش آماده بوده و با استفاده از پلتفرم هیوندای، در نمایندگی های مشترک جنسیس و هیوندای به فروش رسیده و انتظار می‌رود رقم فروش آن به سالانه ۲۵ هزار دستگاه بالغ شود.

نسل جدید G80 قرار است بر روی یکی از پلتفرم های اختصاصی جنسیس سوار شد. رقبای اصلی این خودرو بی ام و سری ۵ و مرسدس بنز کلاس E خواهند بود.

hyundai-vision-g-coupe-concept-rear-side

hyundai-vision-g-coupe-concept-rear-side

اس یو وی متوسط جنسیس : اس یو وی یا کراس اوور متوسط جنسیس بر روی پلتفرم جدید G80 سوار خواهد شد. جنسیس هنوز در حال بررسی نحوه نامگذاری این کراس اوور می‌باشد.

genesis-g70

genesis-g70

جنسیس G70 : G70 یک سدان لوکس کامپکت برای رقابت با بی ام و سری ۳ می‌باشد. این محصول در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بر روی پلتفرم اختصاصی عرضه خواهد شد.

اس یو وی کامپکت جنسیس : این اس یو وی یا کراس اوور نیز از پلتفرم مشترک با G70 بهره خواهد برد.

کوپه کامپکت اسپرت جنسیس : برای دیدن این کوپه لوکس باید تقریبا دو سال دیگر صبر کرد. و با توجه به ابعاد آن از همان پلتفرم G70 و اس یو وی کامپکت سود خواهد برد.

۲۰۱۷ Genesis G90

۲۰۱۷ Genesis G90

بیشتر این مدل ها به موتور ۳٫۳ لیتری تویین توربوی V6، به عنوان پیشرانه اصلی مجهز خواهند بود که به طور اختصاصی برای برند جنسیس توسعه داده شده است. البته جنسیس مشغول کار بر روی موتور ۴ سیلندر نیز ‌می‌باشد که آن را در بازار اروپا عرضه کند. ولی هنوز خبری از پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی نیست.

۲۰۱۷ Genesis G90

۲۰۱۷ Genesis G90

دِیو زوچوفسکی مدیرعامل جنسیس به طور مستقیم درباره هزینه ای که هیوندای برای راه اندازی این برند متقبل شده اشاره ای نکرد اما گفت عرضه برند لکسوس در سال ۱۹۸۹ برای تویوتا یک میلیارد دلار هزینه و ۱۰ سال کار مطالعاتی دربر داشت و هزینه های تحقیق و توسعه در حال حاضر به مراتب بیش از این مقدار می‌باشد. حال که صحبت از برندهای لوکس زیرمجموعه شد بهتر است نگاهی به تاریخچه این برندها، به طور ویژه در بازار آمریکا داشته باشیم :

۱۹۷۰ : معرفی آئودی توسط فولکس واگن

۱۹۸۶ : معرفی آکیورا توسط هوندا

۱۹۸۹ : معرفی لکسوس توسط تویوتا و اینفینیتی توسط نیسان

۲۰۱۶ : معرفی جنسیس توسط هیوندای




منبع: دنیای خودرو


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران