کد خبر : ۷۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
در حالی تولید و واردات خودروهای سواری به کشور در اولین ماه سال‌جاری با رشد همراه بود که بررسی روند سهم بازار عرضه‌‌کنندگان خودرو نشان از افت‌و‌خیز دارد.
به گزارش خودروکار،براساس گزارش سهم بازار خودروهای داخلی که توسط یکی از شرکت‌های خودروساز تهیه می‌شود، شرکت ایران خودرو با افزایش 17 درصدی تولید در فروردین‌ماه، توانست سهم بازار خود را 2/ 1 درصد افزایش دهد و سهمی 9/ 48 درصدی از بازار خودرو کسب کند. بنابر آمار اعلام شده در این گزارش افزایش سهم بازار آبی‌های جاده مخصوص به‌دلیل تقاضای بالا برای محصولات 206، پژو پارس، سوزوکی گرند ویتارا، دنا و سمند بوده است.

در این بین شرکت سایپا که افزایش 3/ 45 درصدی در تولید را ثبت کرده با افت سهم بازار مواجه شده است؛ بر این اساس سایپا با کسب 35 درصد سهم بازار در اولین ماه سال کاهش 8/ 3 درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته است. آنگونه که به‌نظر می‌رسد دلیل افت سهم بازار این شرکت در فروردین‌ماه به‌دلیل مشکلات پیش آمده در تامین قطعات توسط یکی از قطعه‌سازان بزرگ کشور بوده که چندی پیش با آتش سوزی گسترده مواجه شد. بنابر داده‌های این گزارش کاهش سهم نارنجی‌های جاده مخصوص به‌دلیل افت تولید در محصولات X100، تندر، X231 و H200 بوده است. با وجود این محصولات X211، X232، H300، ساندرو، آریو و سراتو نسبت به سال گذشته با افزایش سهم روبه‌رو بوده‌اند.

در این بین، سهم بازار شرکت‌های خصوصی تولیدکننده خودرو نیز 4/ 10 درصد بوده است؛ بنابراین سهم بازاری این شرکت‌ها در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته نشان از افزایش 6/ 2 درصدی دارد.براساس این گزارش سهم بازار وارد‌کنندگان خودروهای سواری در فروردین‌ماه سال‌جاری 6/ 5 درصد بوده است که این موضوع نشان از افزایش 2/ 0 درصدی با ماه مشابه سال گذشته دارد. در حالی سهم بازاری وارد‌کنندگان افزایش اندکی داشته است که واردات خودرو در اولین ماه سال‌جاری رشد 128 درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته را به خود دیده است.

منبع:دنیای اقتصاد

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران