کد خبر : ۷۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خودروکار مطرح کرد:
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه تعدد نمایندگی‌های خودروسازان مطرح جهان به نفع مصرف کنندگان است، گفت: افزایش کیفیت تولیدات داخلی در گرو واردات و الگوبرداری است.
مهدی دادفر در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در خصوص موضوع تعدد نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز مطرح در ایران و تاثیرات آن در بازار و کسب رضایت مصرف کنندگان اظهار کرد: تعدد نمایندگی، یکی از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بازار یابی و فروش از سوی خودروسازان جهانی است که علاوه بر افزایش فروش برای خودروسازان، به نفع مصرف کنندگان نیز هست. زیرا این نمایندگی‌ها برای در دست گرفتن بازار بیشتر سعی در جلب رضایت مصرف کننده از طریق ارائه خدمات بر ‌آمده و به اجابت خواسته‌های مشتری می‌پردازند.

او تصریح کرد: شاید در نگاه اول، این تعدد در خدمات سبب سرگردانی مصرف کننده شود اما هر نمایندگی برای کسب مشتری بیشتر، سعی در ارائه خدمات بهتر به مشتریان است و این به نفع مصرف کننده نهایی خواهد بود.
 
نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این سوال خودروکار مبنی بر این که نظر شما در ارتباط با دادن مجوز به تولید کنندگان داخلی جهت واردات خودرو چیست؟، ضمن مخالفت با نحوه دادن مجوزها و دخیل بودن رانت‌های دولتی در کسب امتیاز واردات خودرو توسط تولید کنندگان داخلی که باعث انحراف و بر هم زدن تعادل بازار می‌شود، یادآور شد: دولتمردان و مسئولین دولتی سرانجام بر تاثیرات مثبت واردات واقف شده‌اند و این را باید به فال نیک گرفت و از سوی دیگر سرانجام تولید کنندگان به این موضوع پی بردند که لازمه بهبود کیفیت تولیدات داخلی در نخستین قدم موضوع واردات است.

دادفر با تأکید بر اینکه باید به واردات به عنوان بخشی از اقتصاد کلان دقت بیشتری شود، گفت: در شرایط کنونی، دولتمردان و تولید کنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که در رابطه با تولید یک محصول با کیفیت، ابتدا باید از واردات و الگوبرداری شروع کرد. 

او در انتها خاطرنشان کرد: در گذشته صرفاً روی فعل تولید تاکید می‌شد در حالی که رسیدن به مرحله تولید محصول با کیفیت فرآیند خود را می‌خواهد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران