کد خبر : ۷۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
«خودروکار» بررسی کرد؛
رنگ سفید به عنوان پر استقبال ترین رنگ خودرو سال 2016 اروپا انتخاب شد و این در حالی است که غالب رنگ خودروهای کوچک سفید و خودروهای شاسی بلند خاکستری است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بنابر اعلام شرکت صنایع شیمیایی باسف (BASF)، که بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان شناخته می‌شود، رنگ سفید مجددا به  عنوان رنگ مورد علاقه اروپائیان در انتخاب خودرو شناخته شد.

با بررسی‌های انجام شده از سوی شرکت باسف پیرامون رنگ خودروهای موجود در جاده‌های قاره اروپا، رنگ سفید با سهم 29 درصدی کماکان به یکه تازی در قاره سبز ادامه می‌دهد. پس از سفید، رنگ‌های سیاه و خاکستری به ترتیب با سهم‌های 19 و 18 درصدی در رده‌های بعدی پر استقبال‌ترین رنگ‌های  2016 اروپا قرار دارند.



80 درصد خودرو‌های اروپا در سال 2016 میلادی در قالب رنگی آکروماتیک (رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری که در اصطلاح عام بی‌رنگ خوانده می‌شوند) و تنها 20 درصد از آنها دارای رنگ‌های کروماتیک (هر رنگی به غیر از رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری) بوده‌اند.

در میان خودرو‌های دارای رنگ کروماتیک این رنگ آبی است که در صدر پر استقبال‌ترین رنگ‌های خودرو در سال 2016 قرار گرفته است و پس از آن نیز رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای در رده‌های بعدی دیده می‌شوند.

در آمار منتشر شده از سوی شرکت باسف، از نظر کلاس خودرویی، درصد زیادی از خودرو‌های کوچک، دارای رنگ سفید و در کلاس شاسی بلندها رنگ غالب، خاکستری عنوان شده است.




مترجم خودروکار:  فاضل سوری
منبع:  otomobilgazetesi.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران