کد خبر : ۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
در گفت‌وگو با «خودروکار» مطرح شد؛
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه ورود خودرو غیراستاندارد به کشور دور از ذهن است، گفت: حضور نمایندگی رسمی و شرکت‌های واردکننده غیر در بازار خودروی کشور ضروری است.
فرهاد احتشام زاد در گفت‌وگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با جایگاه گری مارکت‌ها، اظهار کرد: حضور نمایندگان رسمی و شرکت‌های واردکننده به عنوان گری مارکت ها در بازار خودرو ایران ضروری است و نمی‌توان گفت که شرکت‌های غیرنمایندگی اجازه فعالیت نداشته باشند.

او افزود: در سال 1395، حدود 49 درصد سهم بازار خودروهای وارداتی، مربوط به شرکت‌های بزرگ واردکننده غیرنمایندگی بوده است و این در حالی است که 5.7 درصد از کل بازار خودرو کشور از سوی خودروهای وارداتی تأمین نیاز می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، بیان کرد: اصالت شرکت‌های غیرنمایندگی با همکاری سازمان حمایت مشخص و اصالت خودرو با توجه به تعهد نمایندگی رسمی مشخص می‌شد و خدمات پس از فروش به واسطه دریافت حق 3 درصدی نمایندگی‌های رسمی به مشتریان ارائه می‌شد.

احتشام زاد، گفت: این گونه فعالیت همکاری دو جانبه را برای واردکنندگان و نمایندگان ایجاد کرده بود و مسیر آن توسط سازمان حمایت و دیگر دستگاه‌های متولی نظارت می‌شد که متاسفانه در دیماه سال گذشته در پی تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت که تصمیم اشتباهی بود، حدود 100 بنگاه با توقف فعالیت مواجه شدند.

او با اشاره به اینکه به طور جدی به دنبال فعالیت واردکنندگان غیر نمایندگی هستیم، خاطرنشان کرد: عدم اجازه واردات توسط شرکت‌های غیر نمایندگی همچون جلوگیری از ورود خودروهای مونتاژ آمریکا است که مشتریان بسیاری را متضرر کرد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودر، در پاسخ به این سؤال که مسائلی در رابطه با غیراستاندارد بودن برخی خودروهای وارداتی مطرح است، آیا این گفته را قبول دارید، یادآور شد: سازمان حمایت وظیفه کنترل استانداردهای خودرو را ندارد و شرکت استاندارد با همکاری سازمان محیط زیست مسئول کنترل استانداردهای خودرو هستند.

او افزود: ورود خودرو غیراستاندارد به کشور دور از ذهن است، زیرا سه دستگاه سازمان حمایت، شرکت استاندارد و نماینده رسمی شرکت مادر مسئول کنترل و نظارت بر استانداردهای خودرو وارداتی هستند.

احتشام زاد تاکید کرد: سازمان حمایت سیاست گذار نیست و به عنوان مجری سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده حمایت می‌کند.

او افزود: از زمان تشکیل دستورالعمل واردات خودرو توسط اشخاص ثالث، سازمان حمایت از ابتدا بر این فرآیند نظارت داشتند و نگرش آن‌ها بر این بود که حجم اعظم فعالیت‌های نظارتی بر عهده انجمن‌های تخصصی قرار گیرد و در زمینه اصالت شرکت‌های واردکننده، نظارت را بر عهده انجمن گذاشتند و رفع شکایات در اختیار سازمان حمایت قرار گرفت.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران