کد خبر : ۷۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
گزارش میدانی "خودروکار" از اجاره خودرو در کیش؛
ممنوعیت رسمی واردات رسمی خودروهای آمریکایی به کشور موجب شده تا بازار اجاره این خودروها در مناطق آزاد داغ شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پس از به سرانجام رسیدن برجام فصل جدیدی به روی اقتصاد ایران باز شد و امید ها در دل فعالان این عرصه جوانه زد. برخی از باز شدن درهای بازارهای جهانی خبر می دادند و برخی دیگر نوید خود نمایی کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی را دادند.

در این بین موانع واردات کالا از برخی  از کشورها نیز برداشته شد و مسیر ورود این کالاها به کشور هموار شد.

البته این همواری واردات و رفع موانع صادرات بی حاشیه نبود و در روزهای پس از برجام واردات خودروهای آمریکایی به ایران با جنجال های بسیاری همراه شد چرا که پس از چراغ سبز وزارت صنعت به واردات خودروهای آمریکایی و ثبت سفارش 200 دستگاه خودرو شورلت، در خرداد ماه سال گذشته مقام معظم رهبری با صراحت مخالفت خود را با ورود کالاهای مصرفی آمریکایی اعلام و تاکید کردند که لزومی ندارد که خودروهای آمریکایی به ایران بیایند.

پس از آن با دستور محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اسامی 24 مدل شورلت از فهرست خودروهای مجاز وارداتی 95 حذف شد.

پس از اعلام این ممنوعیت در فاصله کمتر از یک ماه اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تیر ماه سال گذشته در ابلاغیه ای به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور، واردات خودرو های سواری کشور آمریکا را به مناطق آزاد ایران ممنوع اعلام کرد و با این ابلاغیه پای خودروهای آمریکایی از بازار ایران کوتاه شد.

بر اساس این گزارش اگر چه واردات خودرو به مناطق آزاد ممنوعیت های واردات خودرو به کشور را ندارد و قیمت خودروهای خارجی در این مناطق تفاوت بسیاری با داخل کشور دارد اما نکته قابل توجه این است که با وجود این که مجوز واردات خودروهای آمریکایی عمر بسیار کوتاهی داشت اما بازار این خودروها این روزها در مناطق آزاد بسیار داغ است.

این گزارش می افزاید در منطقه آزاد کیش بازار اجاره خودرو های لوکس مانند هوای این جزیره داغ است به طوریکه برای کرایه یک دستگاه خودرو شورولت کامارو کروک 2015 ،باید روزانه 450 هزار تومان، برای اجاره یک دستگاه دوج 2016 باید روزانه 380 هزار تومان ونیزبرای اجاره 24 ساعت یک دستگاه خودرو موستانگ کروک 2016 باید 600 هزار تومان پرداخت.

همچنین برای اجاره یک دستگاه رنجرور ایووک 2016 باید یک میلیون تومان و برای اجاره یک دستگاه خودرو فورد ایج باید 300 هزار تومان هزینه کرد.



بر اساس این گزارش برای اجاره یک دستگاه خودرو شورولت کوروت 2015 ،یک میلیون و 200 هزار تومان، برای اجاره 24 ساعت یک دستگاه خودرو دوج درانگو 550 هزار تومان و برای اجاره یک دستگاه خودرو بنز 350، حدود 800 هزار تومان باید پرداخت.

این گزارش می افزاید برای اجاره خودروی کیا اپتیما 2016 در جزیره کیش روزی 260 هزار تومان، خودروی مزدا 6 روزی 200 هزار تومان، هیوندا نوسان 2015 روزی 200 هزار تومان و برای اجاره روزانه نیسان سنترا 2015 اکسنت سراتو باید 180 هزار تومان هزینه کرد.

گفتنی است ممنوعیت واردات رسمی خودروهای خاص و لوکس به کشور موجب شده تا بازاراجاره این خودروها در مناطق آزاد داغ شود و خیابان های مناطق آزاد ایران شاهد مانور لوکس ترین خودروهای جهان باشند.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران