کد خبر : ۷۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
۹۵، سال تحول در صنعت خودرو و قطعه بود چرا که ورود مدل‌های جدید به چرخه تولید تغییراتی را در واحدهای تولیدی می‌طلبد.
به گزارش خودروکار، امروز تعداد زیادی از ماشین‌آلات در صنعت قطعه فرسوده و از رده خارج بوده که فعالان این صنعت برای ادامه راه نیاز به ورود تجهیزات پیشرفته و نوین دارند، برای این‌کار توجه به میزان عرضه و تقاضای قطعات امری ضروری است زیرا این مهم سرمایه‌گذاری را توجیه‌پذیر کرده ضمن آنکه ورود ماشین‌آلات پیشرفته باعث افزایش تولید و کیفیت خواهد شد.

ارائه تسهیلات ویژه و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به این صنعت با درنظر گرفتن وام‌های ارزان‌قیمت و طولانی‌مدت باعث دستیابی به افق ۱۴۰۴ صنعت خودرو و قطعه ایران می‌شود و بر مبنای آن ۳میلیون خودرو تولید و ۶ میلیارد دلار صادرات قطعه انجام خواهد شد. 

از این‌رو برای تحقق اهداف صنعت قطعه باید حداقل ۸میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای خرید ماشین‌آلات پیشرفته انجام شود و دولت و بانک‌ها حمایت لازم را از این صنعت داشته باشند البته تحقق این هدف به‌وسیله همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی امکان‌پذیر است.

از سویی دیگر برای بهبود وضعیت تولید در این صنعت ضروری است خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی هماهنگی‌های لازم را در کنار همکاری‌های دوجانبه با یکدیگر داشته باشند تا رشد و پیشرفت این صنعت قوت گیرد.

امروز در سراسر جهان بیشتر دولت‌ها از تولیدکنندگان خود حمایت می‌کنند چراکه برای نمونه صنعت قطعه یکی از صنایع مهم کشورها به‌شمار می‌رود درنتیجه با خرید ماشین‌آلات پیشرفته سطح کیفی و تیراژ تولید ارتقا یافته و اهداف موردنظر در این امر محقق می‌شود.فعالان این صنعت امیدوار هستند با حمایت‌های دولت و سرمایه‌گذاران وضعیت کنونی صنعت قطعه بهبود پیدا کند و در آینده نزدیک بتوانیم به صادرات ۶میلیارد دلاری قطعه دست پیدا کنیم.

محمدرضا نجفی‌منش - کارشناس صنعت قطعه

منبع: گسترش صنعت

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران