کد خبر : ۷۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
«خودروکار» بررسی کرد؛
خبر ترخیص و پلاک گذاری خودروهای مونتاژ آمریکا در حالی رسانه‌ای شد که برخی از نمایندگی‌های رسمی مدعی عرضه مدل 2017 این محصولات هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، حدود هفت ماه پیش از واردات و انجام پلاک خودروهای مونتاژ آمریکا در ایران جلوگیری شد و محصولات پرفروشی همچون تویوتا کمری، هوندا Accord و CR-V و ب ام و X4 دیگر به بازار صفر کیلومتر ایران ورود نکردند.

اما حالا با توجه به اخبار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیروی راهنمایی و رانندگی در مقطع فعلی خودروهای مونتاژ آمریکا که درسال گذشته به گمرکات کشور وارد شده‌اند، اجازه ترخیص و پلاک گذاری را دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که برخی از نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های مادر که مونتاژ برخی از مدل‌های خود را به آمریکا منتقل کرده‌اند و نمایندگی‌ها با توجه به قوانین واردات خودرو تا حجم موتور 2500 سی سی اقدام به فعالیت می‌کردند، تا حدودی کسب و کار خود را کساد می‌بینند.

این قانون در حالی سال گذشته به اجرا درآمد که صاحبان خودروها چشم به بازار مطمئن و مناسبی برای خودرو دست دوم خود دوخته بودند و از سوی دیگر عملا کسب و کار و شغل‌های ایجاد شده توسط نمایندگی‌ها مورد آسیب قرار گرفت. موضوع مهمی که در سالجاری به عنوان شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به آن تاکید ویژه‌ای شده است.

از این رو به نظر می‌رسد نباید سرمایه گذاری، اعتماد، کسب و کار و ایجاد اشتغال را با تصمیمات لحظه‌ای به سمت دیگری کشاند.

بررسی خبرنگار خودروکار، نشان از آن دارد که نمایندگی‌های رسمی که خودروهای مونتاژ آمریکا روی دست آن‌ها بدون پلاک مانده بود، طرح‌های فروش را به اجرا گذاشته‌اند.

شعب فروش دو شرکت خبر از فروش خودروهای خاک گمرک خورده را می‌دهند، اما یکی از آن‌ها به صراحت اعلام می کند، که خودرو در اسفندماه به گمرک رسیده و مدل 2016 است و فعلا برنامه‌ای برای واردات مدل‌های 2017 اعلام نشده است زیرا در مقطع فعلی راهنمایی و رانندگی اجازه پلاک خودروهای وارداتی جدید با برچسب مونتاژ آمریکا را نمی‌دهد.

اما شرکت دیگری مدعی است که خودرو مدل 2017 یک برند آلمانی را دارد اما با توجه به آنکه هفت ماه پیش از ورود و پلاک خودروهای مونتاژ آمریکا جلوگیری شده  و در حال حاضر در ششمین ماه سال میلادی 2017 به سر می‌بریم و هیچگاه واردات خودرو به ایران با سطح جهانی آغاز نمی‌شود و تاخیر دو تا سه ماهه را به همراه دارد، چگونه مدل 2017 با سال ساخت 2017 در محصولات این نماینده رسمی قرار دارد.

اما کارشناس نمایندگی سوم که محصولی برای فروش خودروی مونتاژ آمریکا ندارد تا حدودی برخلاف صحبت‌های مدیر بازاریابی شرکت صحبت کرد و اعلام کرد که خودروها در اسفندماه عودت داده شد و خودرویی از اسفندماه در گمرک و انبار شرکت وجود ندارد.

اما مدیربازاریابی این نمایندگی رسمی اعلام کرده بود که تعدادی خودرو وارد و پیش فروش شده، وجود داشت که با اعلام راهنمایی و رانندگی این خودروها پلاک شده و در اختیار مشتریان قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران