کد خبر : ۷۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
تسلا، خودروساز اهل سیلیکُن وَلی آمریکا، پس از شکست فورد و جنرال موتورز، این بار توانست از نظر ارزش سهام برای ساعاتی ب ام و را پشت سر بگذارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تسلا توانست برای ساعاتی ارزش سهام خود را طوری افزایش دهد که در جایگاهی بالاتر از خودروساز باواریایی، ب ام و قرار بگیرد. به گزارش بلومبرگ، این اتفاق زمانی رخ داد که ایلان ماسک، مدیر عامل این خودروساز آمریکایی اعلام کرد که تولید مدل جدید خود یعنی تسلا Model3 از اوایل ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.

در حالی که این خودروساز از ابتدای به وجود آمدنش تا امروز تنها دو دفعه افزایش سود قابل توجه داشته است اما اخیرا یکی از عزیز دردانه‌های بازار سهام بوده است. خبر آغاز تولید خودرو جدید آن‌ها افزایش 1.9 درصدی سهام را برای آن‌ها به همراه داشت که موجب شد تا سهام 61.3 میلیارد دلاری ب ام و را پشت سر بگذارد و بالاتر از این خودروساز قرار بگیرد.

تسلا باید سعی کند تا در آینده روند سود دهی خودش را ثابت کند تا بتواند رقابت تنگاتنگی با رقبای آلمانی و ژاپنی خودش داشته باشد. نباید فراموش کنیم که Model 3 یک سدان است و با قیمتی معادل 35 هزار دلار جای سوال است که آیا این خودرو می‌تواند برای این شرکت سودی به همراه داشته باشد یا خیر.

جیم چانوس، سرمایه گذار، در گفتگو با بلومبرگ بیان کرد: "Model 3 می‌تواند اولین و بزرگ‌ترین چالش تسلا باشد. تسلا با فروش 120 هزار دستگاه از خودروهای خود تا کنون فقط ضرر داده است اما امید دارد که با فروش این خودرو بتواند ضررهای سابق را جبران کند."

این افزایش کاذب سهام مدت زیادی برای این شرکت طول نکشید و پس از ساعاتی با افت 3.4 درصدی در جایگاهی پایین تر از ب ام و قرار گرفت.



مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor Authority

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران