کد خبر : ۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
همانطور که می‌دانید، خودروسازان، محصولات محبوب خود را هر چند سال یکبار با طراحی جدید تر روانه بازار می‌کنند تا بتوانند با خودروهای هم‌رده رقابت کنند. اما گاهی اوقات طراحی جدید خودروها نتیجه خوبی ندارد.
به گزارش خودروکار، برخی از طراحی ها آنچنان خوب می‌شوند که فروش شرکت را چند برابر می‌کنند اما بعضی نمونه ها باعث می شوند فروش به حد زیادی کم شود و شرکت فروش آن مدل را متوقف کند. در زیر فهرستی از ۱۰ خودرو را مشاهده می‌کنید که طراحی دوباره آنها در سال‌های اخیر بسیار بحث برانگیز بوده است.

نتیجه تغییرات برخی از آنها بسیار خوب بوده‌اند اما برخی نیز نیاز به تجدید نظر داشته‌اند. با ما همراه باشید…

مزدا MX-5 میاتا

2006-mazda-miata

در اول لیست به سراغ نسل دوم مزدا MX-5 میاتا می‌رویم که معنای تازه‌ای را به خودروهای رودستر بخشید. این خودرو، در بین علاقه‌مندان به خودرو بسیار محبوب شد. خودروساز ژاپنی در میاتا بیشتر تمرکز خود را بر وزن سبک آن و عملکرد بالای آن گذاشته بود البته کمی هم موفق بود. اما بعد از این خودرو نسل سوم میاتا وارد بازار جهانی شد و علاقه‌مندان خودرو با دیدن این مدل کمی دچار تردید شدند. این مدل به جای یک طراحی‌ زیباتر و بهتر دچار افت شده بود. البته در نسل چهارم مزدا دوباره شرایط را تغییر داد.

تویوتا کرولا

toyota-corolla

تویوتا کرولا همواره به عنوان یک سدان، محافظه کار و مقرون به صرفه در دنیا مطرح بوده است. تویوتا بعد از مدتی تصمیم گرفت که چهره‌ای تهاجمی و جدید به این خودرو ببخشد که این تصمیم تویوتا، نظرات مختلفی را به خود اختصاص داد. اما کرولا با وجود تغییرات فراوان در ظاهر، بازهم بسیار محبوب شد و در اول صف محصولات تویوتا قرار گرفت. به‌نظر می‌رسد تویوتا قصد ندارد نظر خود را تغییر دهد چرا که کمری هم در سالهای اخیر چهره‌ای خشن‌تر به خود گرفته است.

سوبارو WRX STI

subaru-wrx-sti

سوبارو WRX سالهاست که با موتور توربوشارژر و سیستم چهارچرخ متحرک با میتسوبیشی لنسر در حال مبارزه است. در تمام این سال‌ها ظاهر این خودرو بسیار خوب بود تا اینکه مدل فوق عرضه شد. جایگزینی جلوپنجره جسورانه با یک طرح ساده و نامناسب و تقریبا کودکانه، البته خوشبختانه سوبارو توانست زیبایی را به مدل WRX STI برگرداند تا علاقه‌مندان این خودرو را بیشتر ناامید نکند.

تویوتا پریوس

2016-toyota-prius

شایعه‌هایی مبنی بر به تعویق افتادن مدل جدید پریوس وجود دارند که برخی از آنها به نارضایتی مدیر تویوتا اشاره دارند. اما به‌هر حال مدل جدید با خطوط تند و تیز که نشان می‌دهد، تویوتا علاقه دارد در این خودرو تغییر ایجاد کند، معرفی شد. البته برخی‌ها با چهره این خودرو نتوانستند رابطه برقرار کنند اما به‌نظر می‌رسد، تویوتا ترجیح داده که برای پریوس که به‌نوعی اولین خودرو با پلاگین هیبریدی شناخته می‌شود، چهره‌ای متفاوت طراحی کند.

جیپ چروکی

2016 Jeep® Cherokee 75th Anniversary edition

مسلما یکی از بحث برانگیزترین مدل‌های این دهه ، جیپ چروکی است که طراحی آن به یکباره کاملا تفییر کرد. از زمانی که شرکتی با نام جیپ شروع به فعالیت کرد، اکثر خودروهای آن برای جاده‌های جنگلی و کوهستانی طراحی شده بودند، اما جیپ چروکی شباهت بیشتری  به SUV‌های خانوادگی دارد. البته این خودرو فروش خوبی داشته است اما بعضی‌ها از چهره این خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند.

بی‌ام‌و M3/M4

bmw-m3

از لحاظ زیبایی شناسی آخرین مدل بی‌ام و های M3 و M4 بسیار بحث براگیز نبوده‌اند. بیشتر صحبت‌ها درباره پیشرانه این خودروها بوده است. در حالی که بسیاری فکر می‌کردند این خودروها قرار است با پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی عرضه شوند، بی‌ام و پیشرانه‌های ۳.۰ لیتری توربوشارژر را بر روی آنها سوار کرد. برخی‌ها علاقه داشتند بی‌ام‌و نسل موتورهای تنفس طبیعی خود را در این خودروها زنده نگه‌ دارد.


لکسوس RX

lexus-rx

مانند تویوتا، لکسوس نیز تصمیم گرفته است تا محصولات جدید خود را با یک چهره تهاجمی‌تر نسبت به مدل‌های قبلی وارد میدان کند. حتی شاسی‌بلند خانوادگی این شرکت نیز با خطوط تیز لکسوس در طراحی دستخوش تغییر شد.

اگرچه همواره لکسوس RX مظهر یک SUV لوکس بوده است، اما در حال حاضر به نظر می رسد مدل جدید این خودرو بیشتر شبیه به یک فضاپیما است. برخی از مردم معتقد هستند که اگر لکسوس می‌خواهد در مسیر تویوتا قدم بردارد، باید کمی محافظه کارانه‌تر در ارتباط با محصولاتی مانند ES و RX عمل کند.



منبع: دنیای ماشین


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران