کد خبر : ۷۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
بازار خودرو اروپا پس از بی رونقی و کاهش فروش در ماه آوریل، در ماه گذشته میلادی رشد 7.7 درصدی را به ثبت رساند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، کاهش فروش و بی رونقی بازار خودرو اروپا در ماه آوریل، کارشناسان این حوزه را به هراس تکرار بحران اقتصادی هفت ساله معروف بازار خودرو اروپا وا داشت. بحرانی که از سال 2007 تا سال 2014 میلادی هر ماه آمار نزولی بر جای می‌گذاشت تا سرانجام با اتخاذ راهکار‌هایی همچون جلب رضایت مصرف کنندگان، تخفیف فروش، تولید محصولات جدید از سال 2014 تا ماه آوریل امسال، هر ماهه روند صعودی به دنبال داشت.

حال انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) با اعلام آمار فروش قاره سبز در ماه گذشته خبر از گذشتن تجدید رکود از بیخ گوش بازار خودرو داده است.

بر اساس اعلام انجمن خودروسازان اروپا میزان فروش خودرو در ماه می میلادی در اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) با رشد 7.7 درصدی به رقم 1.43 میلیون دستگاه خودرو افزایش یافته است.

در میان خودروسازان، شرکت‌های ژاپنی با بیشترین میزان رشد در فروش در صدر قرار دارند. شرکت سوزوکی رشد فروش 21.4 درصدی و شرکت تویوتا رشد 19.6 درصدی را تجربه کردند. رده‌های بعدی نیز به دایملر، فیات و رنو فرانسه به ترتیب با رشد فروش 14، 11.9 و 10.4 درصدی تعلق گرفت.

همچنین فروش خودرو در بازارهای آلمان و اسپانیا به ترتیب با افزایش  12.9 و 11.2 درصدی همراه بوده است. البته در میان پنج بازار بزرگ خودرو در اروپا تنها انگلستان است که با کاهش فروش 8.5 درصدی، آمار نزولی به جای گذاشته است.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران