کد خبر : ۷۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
صالحی نیا گفت: در مورد برخی خودروها درخواست افزایش قیمت به شورای رقابت ارایه شده که در دست بررسی است و قراردادهای خودرویی ایدرو با رنو و سایپا و سیتروئن به زودی نهایی و اجرایی می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با توقف تولید پراید، اظهار كرد: سیاست های اجرایی در این مورد در جلسات و با هماهنگی خودروسازان مشخص شده و طبق برنامه ریزی انجام شده خودروهای تولیدی باید از دی 97 مطابق استانداردهای 81گانه عرضه شوند.

معاون وزیر صنعت خاطر نشان کرد: چگونگی به روز رسانی تولید خودروها با خودروسازان است اما در مورد تغییرات ساختاری یا مرحله ای برای توقف تولید پراید و پژو 405 هنوز برنامه ریزی نشده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای جدید در مورد تولید خودروهای قدیمی تصمیم گیری خواهد شد، افزود: اگر پراید و خودروهای دیگر نتوانند به لحاظ اقتصادی یا فنی خود را با استاندارها مطابقت دهند، تولیدشان متوقف خواهد شد.

صالحی نیا در ادامه در ارتباط با داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ گفت: تولید این خودرو با داخلی سازی ۳۰ درصدی آغاز شده و در این مورد ۸۰ قرارداد با قطعه سازان امضا شده و به مرحله ابلاغ رسیده است.

وی خاطر نشان كرد: تولید پژو ۲۰۰۸ به تولید مستمر رسیده و ایران خودرو برنامه تولید ۱۵ هزار دستگاه از این خودرو را طی یک سال در دستور کار خود دارد همچنين از شنبه پيش فروش اين خودرو آغاز خواهد شد.

وی در مورد پیش فروش پژو ۲۰۰۸ بدون اعلام قیمت قطعی این خودرو و مغایرت این اقدام با قانون نیز گفت: قیمت این خودرو بر اساس زمانهای تحویل در قراردادها خواهد آمد.

صالحی‌نیا تصريح كرد: در مورد قرارداد رنو و ایدرو بعد از امضای قرارداد اولیه، امضای قراردادهای الحاقی در دست امضا است و به زودی نهایی خواهد شد. قرارداد سایپا و سیتروئن نیز در مرحله نهایی قرار دارد.

معاون وزیر صنعت همچنین با اشاره به آغاز همکاری شرکت هیوندایی با کرمان موتور گفت:  تولید مشترک این دو شرکت با داخلی سازی ۳۰ درصدی شروع خواهد شد.

صالحی نیا در مورد برنامه تولید خودروهای هیبریدی و برقی نیز گفت: طبق آیین نامه ای که در دولت در دست بررسی است دستگاه های مختلف برای ایجاد زیرساختهای تولید و واردات خودروهای هیبریدی و برقی ملزم می شوند.

وی در ارتباط با سوال قرارداد پژو سیتروئن با گروه خودرو سازى سایپا اظهار کرد: قراردادهاى خودرو در دست انجام هست و انقریب این قرارداد‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت افزود: قرارداد خودرویى با فلکس واگن به دلیل مشکلات پیش آمده بعد از نهایی شدن به اطلاع خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 20 درصدی تولید انواع تایر در سال گذشته، گفت: در این مدت تولید انواع مس 9 درصد کاهش داشته و تولید سیمان نیز با افت 5.7 درصدی روبرو بوده که دلیل این کاهش، پایین آمدن میزان صادرات سیمان بوده است.

صالحی نیا گفت: در مورد برخی خودروها درخواست افزایش قیمت به شورای رقابت ارایه شده که در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران