کد خبر : ۷۵۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
یادداشت/
آمار توليد 240 هزار تن لاستيك در سال 95 در حالى است كه در سال گذشته 100 هزار تن لاستيك نيز وارد كشور شد اما پيش بينى اين است امسال با توجه به افت واردات تاير، ميزان واردات به 80 هزار تن و توليد به 260 هزار تن افزايش يابد.
به گزارش خودروکار، بنا بر برنامه ها و سياست هاى تدوين شده براى سلامت تايرها از اين پس لاستيك هاى وارداتى بايد استاندارد زيست محيطى را داشته باشند SWR و امسال بر خلاف جريان صعودى واردات سال 95 واردات تاير روند عادى دارد. در اين راستا براساس اعمال قانون، واردات تايرهاى چينى اجازه ثبت سفارش نخواهند داشت البته براى ورود تايرهايى با نشان معتبر و اروپايى مانعى وجود ندارد چراكه اين تايرها به لحاظ قيمت رقيبى براى توليدكنندگان داخلى نيستند. 

در شرايطى كه سال گذشته حدود 15 درصد توليد تاير در كشور افزايش يافت پيش بينى مى شود سال 96 اين روند رشد ادامه داشته باشد. آمار توليد 240 هزار تن لاستيك در سال 95 در حالى است كه در سال گذشته 100 هزار تن لاستيك نيز وارد كشور شد اما پيش بينى اين است امسال با توجه به افت واردات تاير، ميزان واردات به 80 هزار تن و توليد به 260 هزار تن افزايش يابد. همچنين درخواست افزايش قيمت تايرها از سوى توليدكنندگان و انجمن با توجه به نرخ مواد اوليه و افزايش ساير هزينه ها به سازمان حمايت مصرف كننده و توليدكننده ارائه شده است و اگر با اين طرح موافقت شود احتمال افزايش 10 درصدى قيمت ها وجود دارد.

محمدرضا گنجى / رييس هيا تمديره انجمن صنفى صنعت تاير ايران

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران