کد خبر : ۷۵۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳
پس از توافق هسته ای و برجام، این خودروسازان فرانسوی بودند که برای حضور در خودروسازی و بازار ایران پیشقدم شدند و حالا خیلی ها نگران انحصار آنها در کشور هستند. در حال حاضر پژو، سیتروئن و البته رنو،حضورشان را در ایران قطعی کرده اند و این در شرایطی است که فعلا رقیبی جدی را پیش روی خود نمی بینند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، ازآنجاکه هر یک سه خودروساز موردنظر به واسطه شراکت با ایران خودرو، سایپا و ایدرو، به نوعی بازار آینده شان در ایران را تضمین کرده اند، این نگرانی وجود دارد که بازار خودرو کشور در حقله انحصار فرانسوی ها گرفتار شود.

این نگرانی به دلیل اینکه فعلا رقیبی جدی در مقابل پژوسیتروئن و رنو در ایران به چشم نمی آید، کاملا به جاست، با این حال کارشناسان پیش بینی می کنند اولا رقابتی نزدیک میان فرانسوی ها در بازار خودرو کشور شکل بگیرد و ثانیا خودروسازان معتبر دیگری راهی کشور شوند.

به اعتقاد آنها، با توجه به حضور متفاوت و مستقل رنو در ایران، می توان به رقابت این خودروساز با دو هموطن اش امیدوار بود، البته به شرطی که رنویی ها این اجازه را پیدا کنند که کاملا مستقل در صنعت و بازار خودرو کشور فعالیت شان را پیش ببرند.

از سوی دیگر اما پیش بینی می شود خودروسازان دیگری نیز راهی ایران شوند و در این صورت، حلقه انحصار فرانسوی ها شکسته و رقابتی جدی در بازار خودرو کشور شکل خواهد گرفت. در این میان، فولکس واگن آلمان جدی ترین گزینه برای حضور در ایران است، شرکتی که قطعا می تواند رقیبی سرسخت برای فرانسوی ها باشد.

البته از فیات و همچنین نیسان نیز به عنوان دیگر گزینه های محتمل برای آمدن به ایران یاد می شود که با قطعی شدن آن، رقابت در بازار خودرو کشور شکلی جدی و استاندارد به خود خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران