کد خبر : ۷۶۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
وزیرصنعت، معدن و تجارت:
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه ايران كشور واردكننده لاستيك است و توليد داخلی جوابگوی نياز داخلی نيست، گفت: با سرمايه گذاری مناسب در استان سيستان و بلوچستان می توان از مزيت های ارتباطی منطقه استفاده كرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نعمت زاده در جمع خبرنگاران، گفت: سالانه ١٥٠ تا ١٨٠ هزارتن واردات لاستیک به دلیل افزایش حجم تولید و مصرف خودرو به کشور وارد می‌شود.

او افزود: در راستای تولید و اشتغال به سمت مناطق کمتر توسعه یافته رفتیم که در کردستان یک کارخانه احداث شد و یک کارخانه در منطقه زابل احداث خواهد شد.

وزیر صنعت بیان کرد: منطقه سیستان و بلوچستان از محل تردد شمال به جنوب و محل تقاطع سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان بهره می‌برد که می‌توان رشد مناسبی برای آن متصور بود.

او در رابطه با کارخانه لاستیک زابل یادآور شد: سرمایه گذاری به صورت ١٠٠ درصد توسط ایدرو صورت گرفته و این به دلیل ان بوده که بخش خصوصی علاقه به سرمایه گذاری در شهرهای توسعه یافته دارند.

نعمت زاده تاکید کرد: حجم صادرات لاستیک از ایران بسیار کم است و این موضوع به دلیل ان است که تولید جوابگوی نیاز داخلی نیست و در حال حاضر به عنوان واردکننده لاستیک تلقی می‌شویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: 7613 ، 7614
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران