کد خبر : ۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
با همکاری پارس خودرو و برلیانس در یکی دو سال اخیر، محصولات زیرمجموعه H200 و H300 به سبد پارس خودرو اضافه شد که در هفته گذشته محصولات H200 به مشتریان تحویل شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در سال‌های اخیر 4 محصول از خانواده برلیانس چین به ایران آمده است که دو محصول در زیرمجموعه H300 و دو محصول در زیر مجموعه H200 قرار می‌گیرد.
 
محصولات زیر مجموعه H200 چند وقتی است که در خیابان‌های ایران در حال رفت و آمد است اما در هفته‌های گذشته اولین سری از تولیدات پارس خودرو که زمانی شریک قدرتمندی برای رنو فرانسه و نیسان ژاپن بود به مشتریان تحویل داده شد تا شاید با توجه به عقبه برند پارس خودرو اعتبار محصولات چینی در کشور ارتقا یابد.

محصولات زیر مجموعه H200 از بدنه بسیار مستحکمی برخوردار است که این موضوع تا حدودی در رقابت از رقبا آن را متمایز می‌کند، از رقبای این محصول در بازار ایران به محصولات خانواده پژو می‌توان اشاره کرد که عملاً این محصولات سن پدر بزرگ H200 ها را دارند و باید دید که آیا H200 ها با هم نسل‌های 2012 و 2013 خود در رقبات جایگاه چندم را از آن خود می‌کنند.
 
طراحی داخلی این خانواده به نسبت دیگر محصولات از طراحی اسپرت بهره می‌برد و در کنار آن از سیستم کنترل کابلی قفل و دستگیره درها استفاده شده که نسبت به سیستم اتصالات و اهرم بندی معمول خودروهای کیفیت بهتری دارد.
 
حال که صحبت از کنترل کابلی شد باید به سیستم کنترل کابلی در جعبه دنده دستی خودرو که تعویض دنده دقیق، نرم و راحت مهیا می‌کند، اشاره کرد.  
 
این موضوع در حالی مطرح می‌شود که پدال‌های خانواده H200 نرم و دقیق بوده و قابلیت کنترل و دقت مناسبی دارد، این دو مورد در کنار سیستم انتقال هیدرولیک خودرو باعث شده تا راننده تشویق به تعویض دنده متناوب و متعدد شود که حس اسپرت و هیجان را به راننده منتقل می‌کند.
 
این خودرو که در ظاهر کوچک به نظر می‌آید اما کنترل، پایداری و هندلینگ مناسبی در رنج قیمتی خود دارد و در کنار موتور کم مصرف و جدید خود میزان آلایندگی پایین داشته که در نهایت با بهره مندی از سیستم VVT و زنجیر تایم شرایط فنی مناسبی را رقم زده است. ناگفته نماند این خودرو از استاندارد یورو 5 بهره می‌برد.
 
این خودرو در حال حاضر در بازار ایران تا حدودی رقیب تندر 90 رنو فرانسه است که به نظر می‌رسد برای رقابت صحیح و عادلانه در مدل دستی باید آپشن هایی همچون سانروف، ریموت کنترل، پاور ویندوز، باند درهای عقب، سنسور عقب و مولتی مدیا را یدک بکشد.
 
از سوی دیگر نکته قابل توجه آن است که در صورت اصلاح کمک فنرهای عقب و استفاده از تایر داخلی مرغوب‌تر کیفیت RIDE این خودرو قابل رقابت و برتر از رقبا خواهد بود.
 
اما آنچه مسلم است، این خودرو با اعضای متنوع خانواده خود هم از لحاظ قیمتی خودرویی مناسب و قابل رقابت با رقبا خود در بازار است و هم از نظر آپشن، امکانات و حتی طراحی ظاهری و داخلی بسیار از هم کلاسهای خود جلوتر و پربارتر است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران