کد خبر : ۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
«خودروکار» بررسی کرد؛
از زمان تولید اولین رنو مگان تا به امروز 22 سال گذشته است و طی این سال‌های این خودرو توانسته به یکی از محبوب‌های رنو تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، طی این 22 سال چهار نسل رنو مگان متولد شده که همه این چهار نسل طراحی و پیشرانه سایر خودروهای هم کلاس خود را به چالش کشیده است و می‌توان گفت که نوآوری به صورت ژنتیکی در هر چهار نسل مگان‌ وجود دارد.

مگان (1995 تا 2002)
تعداد فروش: 2 میلیون 156 هزار دستگاه
اولین رنو مگان در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان در سال 1995 رونمایی شد. طراحی نوآورانه این مدل که به وسیله پاتریک لوکِمان انجام شده بود، توجه بسیاری را به خودش جلب کرد.

این مدل به نسبت خودروهای زمان خود توجه ویژه‌ای به امنیت سرنشینان خودرو داشت و می‌توان گفت که یکی از ایمن‌ترین‌های زمان خودش بود و توانست چهار ستاره ایمنی را از موسسه "یورو NCAP" کسب کند و ایمن‌ترین خودرو در کلاس هاچبک‌ها شناخته شود.




مگان 2 (2002 تا 2008)
تعداد فروش: 2 میلیون و 154 هزار دستگاه
این نسل از مگان دارای یک طراحی آوانگارد و عجیب و قریب بود به طوری که نگاه‌ها را به سمت خودش جلب می‌کرد و بازار هدفش کسانی بودند که ار طراحی‌های کسل کننده خسته شده بودند.

اما مگان فراتر از این‌ها رفت و در سال 2003 به عنوان بهترین خودرو سال اروپا شناخته شد و این را مدیون چیزهایی مانند شاسی بسیار خوب، کیلس (Keyless) بودن و همچنین سقف پانورامیک شیشه‌ای خود بود.

همانند نسل قبل ایمنی یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را در در این خودرو ایفا می‌کرد و این بار توانست پنج ستاره ایمنی را از یورو NCAP دریافت کند.




مگان 3 (2008 تا 2016)
تعداد فروش: 1 میلیون و 505 هزار دستگاه
رنو تصمیم گرفت تا در نسل جدید مگان از آوانگارد بودن طراحی کم کند و هویتی کلاسیک به این خودرو بدهد. این مدل نسبت به نسل قبلی 10 سانتی متر طویل‌تر و به لطف شاسی جدید، هشت کیلوگرم سبک‌تر شد.

از امکانات این مدل می‌توان به امکاناتی مانند سیستم رهیاب ماهواره‌ای، دوربین‌ها و هشت کیسه هوا اشاره کرد. همچنین مگان جدید دارای سیستم جعبه دنده دو کلاچه (EDC) بود.




مگان 4 (2016 تا اکنون)
آخرین و چهارمین نسل مگان سال 2016 به بازار آمد. این مدل تا کنون گل سر سبد مگان‌ها بوده و به نظر همان چیزی است که یک مگان باید باشد. طراحی این خودرو به وسیله لورن فان دِن آکِر انجام گرفته که جلوپنجره بزرگ و LED ها بیشتر از همه توجه ما را به خودش جلب می‌کند.

این خودرو مملو از تکنولوژی است و از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش 8.7 اینچی لمسی، رهیاب ماهواره‌ای و سیستم صوتی BOSE اشاره کرد.

مگان جدید دارای قدرتی معادل 203 اسب بخار قدرت است و نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این خودرو پنج ستاره امنیتی را از یورو NCAP کسب کرده است و دارای یک پیشرانه چهارسیلندر است.




مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: autoexpress.co.uk

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران