کد خبر : ۷۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
"خودروکار" گزارش می دهد؛
تست تیگو 7 توسط خبرنگاران حوزه خودرو صورت گرفت که به گفته اکثر آنها این خودرو بسیار موفق تر از نسل قبلی خود ظاهر شد و با قیمت گذاری مناسب می تواند رقیب جدی برای رقبای هم کلاس خود باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، جوان تازه نفس چری که در نمایشگاه شانگهای هم حسابی در میان هموطنان خود سر و صدا به راه انداخته بود اینبار کوله بار سفر را از شرکت مدیران خودرو به سمت ساری بست و خبرنگاران حوزه خودرو را هم برای رخ نمایی و نشان دادن قابلیت هایش همراه خود برد.

تیگو 7 در طراحی بسیار زیبا تر از نسل قبلی خود ظاهر شده بود و بسیار شیک پوش تر از گذشته، در رنگ بندی های متنوع آماده همراهی خبرنگاران حوزه خودرو شده بود.


از دور تیگو 7 کمتر به خودروهای قبلی چری و به خصوص دیگر چینی ها شبیه است و بسیار طراحی به روز، زیبا و مبتکرانه ای دارد. طراحی داخل کابین هم بسیار زیبا و با تریم داخل بسیار با کیفیت طراحی و ساخته شده و باید گفت در داخل کابین و به خصوص داشبورد می توان تلفیقی از کولئوس جدید و تویوتا راوفور را مشاهده کرد.

البته دسته دنده و تم چوبی آن هم بسیار شبیه سری یک ب او و است و البته که انصافا با کیفیت خوب طراحی و ساخته شده است.


آپشن های متنوع خودرو از گرمکن صندلی، سقف پانوروما و سانروف بزرگ گرفته تا دوربین 360 درجه، سنسور پارک و ... در جای منناسب و در دسترس راننده و سرنشینان قرار دارد و فضای داخل کابین به خصوص برای سرنشینان جلو خوب و مناسب طراحی شده است.

شتاب خودرو بسیار مناسب، تعویض دنده ها خوب و قدرت موتور به نسبت اتاق و البته پولی که قرار است برای سواری گرفتن این خودرو هزینه کنید مناسب است.

گفتنی است در این سفر شتاب تیگو 7 با کیا اسپورتج 2015 و توسان 2017 مقایسه شد و تیگو 7 توانست در درگ های مختلف در شرایط مشابه، رقبای کره ای خود را شکست دهد و در این مورد از این خودروها پیشی بگیرد.


مصرف سوخت این خودرو در شهر و جاده کمی به نسبت حجم موتور بالا است و انتقال صدای اطراف به داخل کابین را هم گرچه تعدیل کرده اما هنوز از پدر خود به ارث برده است.

تیگو 7 با شتاب خوب کاملا حس لذت رانندگی را به شما منتقل می کند و استحکام این خودرو در سر پیچ ها هم مناسب است و فرنمان پذیری بالای این خودرو حس امنیت را به شما القا می کند.


ارتفاع این خودرو مناسب طراحی شده و برای سوار و پیاده شدن حتی افراد کوتاه قامت مشکل خاصی بوجود نمی آورد اما سرنشینان عقب باید کمی بیشتر از سرنشینان ردیف جلو طاقت تحمل چاله های اتوبانها و جاده های کشور را داشته باشند.

کولر خودرو حتی در هوای شرجی شمال عملکرد خوبی داشت و دید راننده به جلو، اطراف و عقب خودرو مناسب بود.

آینه های تاشو برقی این خودرو به شما کمک می کند از کوچه های باریک و از میان خودروهای دیگر راحت تر عبور کنید و چراغ های روز(دی لایت) خودرو هم بسیار زیبا طراحی شده و شاید شمارا ترغیب کند که در سفرها دسته جمعی خودروی خود را رها کنید و در خودروی جلویی مستقر شوید تا خودروی خود را از جلو تماشا کنید.

تیگو 7 در مسیر تهران تا ساری، سری هم به دشتهای منتهی به سد لار زد و هم در مسیرهای پر پیچ و خم چالوس خم به ابرو نیاورد و هم در جاده های خاکی و فراز و نشیب جاده های پر شیب دشت لار سربلند بود.


در مورد مشخصات فنی این خودرو باید گفت که تیگو 7 با 1440 کیلوگرم وزن، تایر 18 اینچی آلومینیومی، با موتور 1500 سی سی توربو شارژ، با 147 اسب بخار قدرت و گشتاور 210 به بازار عرضه خواهد شد.

تیگو 7 از باک 57 لیتری بهره می برد و آپشن های زیادی از جمله صندل های چرم، سقف پانارومیک برقی،دوربین 360 درجه، کیسه هوای جلو و عقب و جانبی، سیستم پایداری، سنسور باران، فرمان برقی، دوربین عقب و جلو به صورت داینامیک، تغیر سیستم رانندگی از اقتصادی به اسپورت، مولتی مدیا همراه با بلوتوث، سیستم استارت بدون کلید، سیستم تهویه دوگانه و تنظیم برقی صندلی ها اشاره کرد.

تیگو 7 از لحاظ فنی و طراحی داخلی و ظاهری بسیار ب دست پر به بازار خواهد آمد به شرطی که با قیمت گذاری مناسب راهی بازار شود. البته شاید این خودرو بتواند زمینه را برای تغییر شرایط پیش فروش خودروهای هم کلاس خود تغییر بدهد و مشتریان بد عادت شده به خرید اقساطی را کمی سر ذوق بیاورد تا اینبار خودرو خود را البته با قیمت مناسب به صورت نقد خریداری کنند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران