کد خبر : ۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
خودروکار بررسی کرد؛
پیش فروش اولین خودروی مشترک پژو و ایران خودرو در حالی روز 5 شنبه انجام گرفت که بر خلاف تصورهای قبلی، فروش این خودرو مدتها باز ماند و بر خلاف سنت گذشته در ساعات ابتدایی پر نشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پیش فروش پژو 2008 بلاخره بعد از کلی حرف و حدیث و البته تاخیر انجام گرفت و اولین خودروی پسابرجامی البته با تولید داخل 30 درصد متقاضیان را پشت سیستم و سایت ثبت نام میخ کوب کرد که مبادا سایت بسته شود و ما از غافله پیش فروش عقب بمانیم.

ثبت نام از ساعت 10 روز پنج شنبه باز شد و در ساعات ابتدایی این ظرفیت نبود که پر شد بلکه پهنای باند سرور سایت جواب نداد و متقاضیان نمی توانستند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

بعد از آن در ناباوری فراوان معاون فروش ایران خودرو مصاحبه کرد و گفت اشکالات سیستم به زودی برطرف می شود و همچنان یک سوم ظرفیت برای متقاضیان باقی مانده است.

نکته ای که باورش کمی دور از تصور بود که ایران خودرو آن هم پژو های جدیدش را پیش فروش کند و بعد از چند ساعت ظرفیت هنوز تکمیل نشده باشد.!

پیش از این عادت داشتیم که برخی نمایندگی های فرصت طلب اجازه نفس کشیدن به مشتریان واقعی را در همان دقایق ابتدایی پیش فروش ندهند و ظرفیت ها نهایت در ساعت اول پر شود اما اینبار داستان کمی متفاوت بود و بر خلاف تصورها، 2008 به سرعت پر نشد و تا عصر همچنان سایت ثبت نام باز ماند.

این مسئله چند نکته قابل تامل همراه دارد که دانستن آن برای مشتریان و به خصوص شرکتهای دیگر خودرویی کشور خالی از لطف نیست، اول آنکه شرکت ایران خودرو شرایط را طوری طراحی کرده بود که مشتریان واقعی آن هم با شماره ملی خود اقدام به ثبت نام کنند و مجال زیادی برای دلالان بوجود نیامد وگرنه قطعا زودتر از این حرفها ظرفیت تکمیل می شد و دوباره شاهد دلال بازی کارتکس این خودرو در بازار می بودیم.

نکته قابل تامل بعدی تغییر ذائقه خریداران خودرو بود که نشان داد دیگر خیلی از متقاضیان تمایلی به خریدهای اینگونه ندارند و به گونه ای به خرید اقساطی عادت کرده اند و ترجیح می دهند دیگر سرمایه خودرو را ماه ها برای پیش فروش یک خودرو بلوکه نکنند و به نوعی قید اختلاف قیمت احتمالی در بازار را می زنند و ترجیح می دهند خودرو را سر فرصت با شرایط مناسب خریداری کنند.

این تغییر ذائقه خریداران خودرو می تواند زنگ خطر بزرگی برای فعالان صنعت خودرو باشد چرا که دیگر حتی ایران خودرو هم نمی تواند راحت خودرو بفروشد و برای بدست آوردن سهم بازار و ترغیب مشتریان جدید به خرید محصولات، باید شرایط فروش را متناسب و به نوعی ناز مشتریان را کشید تا برای خرید خودرو کارت بکشند.

این اوضاع در شرایطی کار را برای شرکتهای تولیدکننده و وارد کننده خودرو سخت تر می کند که بازار امسال با ورود برندهای جدید و قراردادهای پسابرجای خودروسازان متنوع تر می شود، آنوقت است که شرکتهای فعال در این بازار شاید مجبور شوند برای کسب سهم بازار بیشتر باز هم سبک بازی خودرو را در زمین پر چاله فروش امسال عوض کنند.


گزارش از رضا حسینی

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مانیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۱:۲۷
0
2
اول 100 میلیون به مردم می گوید و بعد میزنه زیرش می گه 120 میلیون این چه معنی می تونه داشته باشد ، عدم شفافیت، سرکار گذاشتن مردم، در ضمن این خودرو با این امکانانتش واقعا 120 میلیون نمی ارزه یک کم می گذارم روی پولم می رم خارجی می خرم
اشکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۲:۳۳
0
0
هنوز مدتی زمان باقی هستش که ایرانخودرو راحت فروش انجام نده.
اما دیر یا زود به آن مرحله میرسیم که دیگر بازگشتی نداره و شرکت های داخلی ورشکست می شود
فرهنگ امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۳:۰۶
0
0
اصلا تجربه ثبت نام پژو 2008 در سایت رو داشتی؟ بنده مومن خدا... این سایت ایران خودرو تا بعد از ظهرش همچنان مشکل داشت... من و ۳ نفر از دوستان همگی طلبه این ماشین بودیم. منتها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هیچ کدوم نتونستیم ثبت نام کنیم اونم به خاطر مشکلات سایت. حالا اصل قضیه رو نمیدونی هیچ.. برداشتی تحلیل هم میکنی که مردم دیگه اینجور ثبت نام ها رو دوست ندارن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۵:۵۸
0
0
از ۵ شنبه تا الان من و تمام دوستام سعی میکنیم ثبت نام کنیم اما نمیشه یعنی هیچکس نتونسته ثبت نام کنه همش مال خداشونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران