کد خبر : ۷۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
«خودروکار» بررسی کرد؛
سال گذشته اعلام شد که دو شرکت ایرانی و چینی به منظور تولید مشترک خودروهای "ام جی" در ایران، سرمایه گذاری مشترک کرده و شرکت "ام جی پارس موتور" را ایجاد خواهند کرد، اما این روند ظاهرا با مشکلاتی مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دو شرکت "SAIC" و خودروسازان آذربایجان (AVIZCO) تصمیم گرفتند تا در سال گذشته، پس از حضور ام جی 360 در نمایشگاه تبریز، به صورت 50-50 برای ساخت کارخانه‌ای به منظور تولید محصولات "ام جی" در ایران در شهر تبریز، سرمایه گذاری کنند و قرار بود که تا اوایل مهر ماه این قرار داد امضا شود.

متاسفانه روند امضای این قرارداد کندتر از آنچه انتظار می‌رفت، پیش رفت و همین امر باعث شد تا نهایی شدن آن به تعویق و به سال 2017 موکول شود.

قبل از این پیش بینی می‌شد که "ام جی 360" تا سال 2017 وارد بازار شود. اما شریک ایرانی، یعنی "AZVICO" به دلیل کمبود سرمایه این جوینت ونچر را چندین بار به تعویق انداخته است و به همین دلیل تا به امروز نتوانسته قرارداد خودش را برای ایجاد و نهایی کردن "ام جی پارس موتور" نهایی کند و ام جی 360 هم وارد بازار ایران نشد.

به گفته منابع آگاه به دلیل سر باز زدن AVIZCO از انجام این سرمایه گذاری مشترک و ناتوانی در تدارک ملازمات آن، امکان به تعویق افتادن ایجاد شرکت ام جی پارس خودرو و یا منحل شدن کامل این پروژه وجود دارد و شاید "ام جی 360" هیچگاه گذرش هم به بازار ایران نیافتد. 


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران