کد خبر : ۷۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
یک شرکت چینی 5 درصد از سهام شرکت تسلا را خریداری کرد تا با این اقدام، پای این خودروساز آمریکایی نیز به شرق آسیا باز شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس اخبار منتشر شده در مطبوعات ایالات متحده شرکت امریکایی سازنده ی خودرو های برقی تسلا، که به تازگی با پشت سر گذاشتن شرکت ب ام و به عنوان چهارمین خودروساز با ارزش جهان دست یافت، با شهرداری شانگهای هماهنگی های لازم جهت تاسیس نخستین کارخانه ی این شرکت در چین را انجام داده و با اضافه شدن این کارخانه به کارخانه های تسلا، این شرکت تولید حداقل 500 هزار دستگاه خودروی برقی تا اواخر سال 2018 میلادی را برنامه ریزی کرده است.

این اقدام تسلا در پی خرید 5 درصدی سهام این خودروساز توسط  شرکت تنسنت چین در ماه مارس میلادی است که  زمینه های همکاری این دو شرکت و تاسیس کارخانه خودروسازی در چین را فراهم کرده است.

بنابر اظهار نظر کارشناسان، تسلا با تولید خودرو در امریکا و صادرات آن به چین باید مالیات 25 درصدی و هزینه های گمرک را متقبل شود که با این اوصاف تاسیس کارخانه در چین، راهگشای این معضل  است که افزایش سهم فروش محصولات این شرکت در چین را به دنبال خواهد داشت. 
بدین ترتیب تسلا نیز همچون دیگر خودروسازان مطرح جهان در کشور چین کارخانه تاسیس خواهد کرد.

لازم به ذکر است که تنسنت (Tencent) شرکت هلدینگ اینترنتی چینی است، که در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی،پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک،آنتی ویروس‌ها، مرورگر وب،بازی‌های چندنفره آنلاین وخدمات ارزش افزوده مخابرات فعالیت می‌کند.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr  

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران