کد خبر : ۷۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
گروه خودروسازی PSA از برنامه‌های خود برای یک دهه آینده رونمایی کرد و بر این اساس اعلام کرد که اولین نیمه خودران این شرکت امسال به بازار می‌آید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نخستین نیمه خودران گروه خودروسازی PSA فرانسه امسال وارد بازار می‌شود که DS7 Crossback نام دارد. این اولین محصول این خودروساز با تکنولوژی نیمه خودران است که در ابتدای سال 2018 عرضه خواهد شد و به دنبال آن سیتروئن C5 Aircross که به همین تکنولوژی مجهز است، در نیمه دوم سال 2018 وارد بازار خواهد شد.

این خودروها که مجهز به تکنولوژی نیمه خودران "درجه دو" هستند به راننده این امکان را می‌دهد که دست‌های خود را از فرمان بردارد و خودرو همچنان در بین خطوط حرکت کند و سر پیچ‌ها به صورت خودکار بپیچد.

خودران‌های این شرکت تا سال 2020 به بازار خواهند آمد که مجهز به تکنولوژی "درجه سه" هستند. بر این اساس دیگر راننده نیازی به نگاه کردن به جاده ندارد و خودرو به صورت خودکار رانندگی می‌کند و سرنشینان را به مقصد می‌رساند.

"درجه چهار" خودروهایی هستند که راننده عملا بیکار می‌شود و حتی نیازی به فکر کردن هم برای رانندگی ندارد و "درجه پنج" هم خودروهای بدون راننده هستند که PSA قصد دارد تا سال 2030، خودران‌های درجه پنج خود را وارد بازار کند.

PSA قصد دارد تا هر سه برند خود، یعنی "سیتروئن"، "دی اس" و "پژو" را به این تکنولوژی مجهز کند که شروع این روند با DS7 Crossback آغاز خواهد شد.

زمان بندی دی اس برای اجرای برنامه‌های خود تقریبا همزمان با رقبایی مانند آئودی است که قصد دارد ماه آینده از پرچمدار خود، مدل "A8" که دارای تکنولوژی نیمه خودران "درجه دو" است رونمایی کند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: autocar.co.uk

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران