کد خبر : ۷۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با «خودروکار» مطرح کرد:
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو برای شرکت های غیرنمایندگی، گفت: در پی این تصمیم و با از بین رفتن گری مارکت، باید منتظر افزایش قیمت خودروهای وارداتی بود.
مهدی دادفر، در گفت و گو با «خودروکار»، در پاسخ به اینکه ممنوعیت ثبت سفارش برای شرکت هایی که هنوز موفق به دریافت مجوز نماینگی رسمی از شرکت های مادر نشدند از چه زمانی ابلاغ شده است؟ توضیح داد: پس از بخشنامه ای که معاون اول محترم رییس جمهور، در بهمن ماه سال گذشته برای ساماندهی بازار ارز ابلاغ کردند، واردات کالا از طریق شرکت های غیرنمایندگی ممنوع شد. پس از آن ثبت سفارش شرکت های غیرنمایندگی ها به مدت شش ماه مهلت داشت. 

او ادامه داد: این مهلت براساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاریخ 28 خرداد به اتمام رسیده و در پی آن دیگر به شرکت های غیرنمایندگی اجازه واردات داده نشد.

دبیرانجمن واردکنندگان خودرو، با بیان اینکه ما بارها به وزارت صنعت و مجلس شورای اسلامی درباره تفسیر ناصحیح از ماده 14 قانون حمایت از مصرف کننده، نکاتی را گفته ایم، تصریح کرد: در آن قانون گفته شده که هر کالایی که میخواهد وارد کشور شود باید شبکه خدمات نمایندگی آن وجود داشته باشد نه اینکه هر نفر برای واردات هر محصولی یک شبکه نمایندگی راه بیاندازد.

دادافر افزود: مصرف کننده باید تشخیص دهد که از کدام کالا و با چه شبکه نمایندگی استفاده کند نه اینکه دولت بخواهد به اجبار برای مشتری تصمیم بگیرد. دولت این قانون را برای سایر کالاها اعمال نکرده و صرفا برای بخش خودرو اعمال کرده که خودش جای سوال دارد.

او با اشاره به ناتوانی دولت در اداره شبکه واردات خودرو ، اظهار کرد: دولت از آنجاییکه نمی تواند بازار موازی را اداره کند، به طور کل صورت مساله را پاک کرده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: با اعمال این محدودیت ها در بازار خودروهای وارداتی  افزایش قیمت، ایجاد بازار انحصاری و در نظر نگرفتن حقوق مشتریان را شاهد بوده ایم.

دادفر در پاسخ به اینکه تاکنون چند شرکت واردکننده موفق به دریافت مجوز نمایندگی از شرکت مادر شده اند؟ گفت: آنگونه که وزارت صنعت می گوید 24 شرکت موفق به دریافت مجوز شده اند اما از این تعداد  هشت نماینده رسمی در انجمن واردکنندگان حضور دارند و به طور کل 13 نمایندگی فعال وجود دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران