کد خبر : ۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
یادداشت/
امروز تنوع در تولید لاستیک می‌تواند در کسب سهم بیشتر از بازار به تولیدکنندگان کمک کند و در این راستا تولیدکنندگان داخلی باید به‌دنبال تولید لاستیک برای خودروهای سنگین و لوکس باشند.
به گزارش خودروکار، باوجود نشان(برند)های خارجی، تولیدکنندگان لاستیک خودرو در کشور سهم ۵۰درصدی را از بازار کشور در اختیار دارند اما همچنان از حداکثر ظرفیت کارخانه‌ها و تولیدکنندگان برای تولید لاستیک در کشور استفاده نمی‌شود.برخی تولیدکنندگان خارجی با تنوع بالا و کیفیت‌های متنوع به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار ایران هستند که این تنوع در نرخ و اندازه می‌تواند به آنها در مسیر رسیدن به هدف کمک کند.استفاده مصرف‌کنندگان از لاستیک‌های خارجی به هر دلیلی ممکن است سلیقه آنها را به سمت استفاده از لاستیک خارجی تغییر دهد که این باعث از دست رفتن سهم تولیدکنندگان داخلی از بازار کشور می‌شود.

تنوع محصول و نرخ پایین سبب شده مصرف‌کنندگان نسبت به لاستیک‌های چینی اقبال بیشتری نشان دهند که با ادامه وضعیت موجود بازار لاستیک، این بازار در دست چینی‌هاست. باید برای توسعه به دنبال صادرات محورشدن صنعت تولید لاستیک کشور باشیم و بستن قرارداد همکاری با نشان‌های مطرح خارجی می‌تواند فناوری روز دنیا را وارد کشور کند.

ازاین‌رو باید با برنامه‌ریزی‌هایی مانع واردات لاستیک بی‌کیفیت خارجی با نرخ پایین شد که باعث می‌شود سهم تولیدکننده داخلی بسیار کاهش یابد.


رمضانعلی سبحانی‌فر /عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران