کد خبر : ۷۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
موتورسیکلت-اسکوترها ساختار و طراحی منحصر به فردی در میان موتور سیکلت‌ها دارند و این طراحی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوچندانی نسبت به موتورسیکلت‌های دیگر را برای این سبک موتور سیکلت محبوب به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار خودروکار، موتور سیکلت‌های اسکوتری یا به عبارت دیگر اسکوتر‌های دارای موتور به خانواده‌ای از موتور سیکلت‌ها اطلاق می‌شود که ساختاری شبیه به اسکوتر دارند و در حجم موتور‌های 49 تا 850 سی سی تولید می‌شوند.

این سبک از موتور سیکلت‌ها به سبب راحتی در حمل و نقل و سهولت استفاده، بسیار پر کاربرد است و یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌ها به شمار می‌رود.

پیرامون موتور سیکلت- اسکوترها معولا از سوی صاحبان و دیگر افراد تفکرات اشتباهی وجود دارد که مورد اولی موجب حادثه در حین رانندگی با این وسیله نقلیه پرکاربرد و مورد دوم عدم خرید آن توسط دیگر افراد را در پی دارد.

  • موتورسیکلت اسکوترها به سبب دارا بودن چرخ‌های کوچک خطرناک هستند.

وقوع تصادف در این سبک از موتورها بیشتر به دو دلیل فروش بسیار بالا (پرفروش‌ترین کلاس موتورسیکلت دنیا) و استفاده توسط تازه کارها برای شروع دوران رانندگی با موتور است که طبیعتا با حوادثی نیز رو به رو می‌‍شود. اما حوادث و تصادفات پیش آمده هیچ گونه ارتباطی با ساختار، بدنه و چرخ‌های کوچک این موتور سیکلت ندارد.

  • بایستی با سرعت پایین با موتورسیکلت اسکوترها رانندگی کرد

این تفکر که موتورسیکلت- اسکوترها نسبت به دیگر موتورها دارای محدودیت سرعت هستند بسیار اشتباه است چرا که مدل‌های850  سی سی، 650 سی سی و 530 سی سی موجود جزو قدرتمندترین و پرسرعت‌ترین موتور-اسکوترهای حال حاضر هستند. حتی موتور اسکوتر‌های دارای حجم موتور 125 سی سی به راحتی با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت قابل استفاده هستند.

  • سیستم ترمز و تعلیق موتور-اسکوترها در سطح پایینی قرار دارد

این تفکر کاملا اشتباه است چرا که سری‌های جدید از این سبک موتور سیکلت همگام با پیشرفت تکنولوژی سیر تحول خوبی را طی کرده‌اند و همگی از استانداردهای یورو 4 و سیستم ترمز ABS پشتیبانی می‌کنند.



  • استفاده از این موتورها نیازی به کلاه کاسکت ندارد

اگر اندکی تامل کنیم استفاده از کلاه کاسکت برای وسایل نقلیه دارای حجم 125 تا 850 سی سی کار اشتباهی نخواهد بود چرا که حتی استفاده از کلاه ایمنی در دوچرخه سواری نیز امنیت سفر را بالا می‌برد.


  • رانندگی با موتور-اسکوترها هیجانی ندارد و زیاد چنگی به دل نمی‌زند

برای اینکه به عکس این تفکر پی ببرید فقط کافیسب یکبار رانندگی با این وسیله نقلیه پر هوادار را تجربه کنید. اتومات بودن جعبه دنده به هیچ وجه از هیجان و اشتیاق رانندگی با این سبک موتور سیکلت‌ها نکاسته است.


مترجم خودروکار: فاضل سوری

منبع: otopark.com

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران