کد خبر : ۷۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد که مسئولان مترو، اتوبوس و تاکسی می‌توانند از هفته جاری نرخ کرایه حمل ونقل عمومی را افزایش دهند.
به گزارش خودروکار، اقبال شاکری  درخصوص آخرین وضعیت افزایش نرخ کرایه‌ وسایل حمل‌ونقل عمومی با بیان اینکه سرانجام  هیأت حل اختلاف وزارت کشور پس از ماه‌ها تعلل  افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در سال 96 را به شورای شهر ابلاغ کرد، گفت: هیات حل اختلاف اعلام کرده که پس از بررسی‌های متعدد با افزایش 10درصدی نرخ کرایه تاکسی و میانگین افزایش 15درصدی بلیت اتوبوس و مترو در سال 96 موافقت کرده است.
 
او با بیان اینکه متاسفانه شاهد تعلل در زمینه ابلاغ این مصوبه بودیم بگونه‌ای که هیات حل اختلاف  در اردیبهشت ماه این تصمیم را گرفته اما در انتهای خرداد ماه ابلاغیه را به شورا و فرمانداری ارسال کردند، در مورد زمان افزایش نرخ گفت: جدول افزایش نرخ کرایه مترو براساس پیمایش در جلسات شورای شهر بررسی و تصویب شده است و برهمین اساس در پی موافقت شورای حل اختلاف با افزایش حدود 15درصدی بلیت مترو، این شرکت می‌تواند در هفته جاری با فراهم کردن شرایط و اطلاع رسانی مناسب نسبت به افزایش نرخ بلیت اقدام کند.
 
شاکری با بیان اینکه جدول افزایش نرخ کرایه اتوبوس براساس پیمایش هنوز در شورا بررسی نشده، گفت: در بررسی‌ها مقرر شد برای کاستن از دغدغه‌های مردم و رانندگان تاکسی و اتوبوس نرخ کرایه‌ها به سمت پایین «رند» شود و برهمین اساس باید نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی که توسط شرکت‌ و سازمان مربوطه احصاء شده در جلسات مشترک با اعضای شورای شهر که در هفته آتی خواهد بود بررسی شود.
 
او افزود: افزایش نرخ کرایه تاکسی که حدود 10درصد خواهد بود نیز با احتساب شرط «رند» بودن قیمت،تنها پس از نصب برچسب به‌روی شیشه جلوی تاکسی‌ها قابل اجرا خواهد بود.
 
 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران