کد خبر : ۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تست سن و سال دارهای مدیران خودرو؛
تست خودروهای کارکرده دو محصول x33 و mvm550 نشان از آن دارد که با گذشت حدود 40 هزار کیلومتر از عمر این دو خودرو افت خاصی نسبت به مدل صفر کیلومتر به ثبت نرسانده‌اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، روز یکشنبه هفته گذشته شرکت مدیران خودرو تست خودروهای کارکرده دو مدل از محصولات خود به نام تجاری X33 و mvm550 را برای خبرنگاران ترتیب داد، این تست که از محل شرکت مدیران خودرو در اتوبان همت آغاز شد و در منطقه طالقان ادامه پیدا کرد.

این تست برخلاف دیگر تست‌های خودرویی بود زیرا همواره تست‌های خودرویی مربوط به خودروهای صفر کیلومتر بود اما این تست همان طور که گفته شد برای خودروهای کارکرده انجام شده بود.

در این تست که شش خودرو وجود داشت، حداکثر کارکرد آن‌ها در حدود 40 هزار کیلومتر بود که صاحبان خودروهای mvm550 همراه خودروها بودند و در رابطه با خودرو خود نظرات قابل تعاملی ارائه کردند.

در رابطه با خودرو X33 باید گفت که این محصول از موتور 2 لیتری با گریبکس اتومات CVT هفت دنده بهره می‌برد که این حجم از موتور برای شاسی و وزن خودرو مناسب است اما همواره در خودروهای دنده اتومات که از گریبکس CVT استفاده می‌شود، همخوانی موتور و گریبکس یکی از مهمترین موئلفه های انتخاب یک خودرو است.

در خودروهای X33 تست شده به نظر می‌رود گریبکس آنطور که باید نتوانسته با موتور همخوانی لازم را پیدا کرده باشد و این مورد در خودروهای صفر کیلومتر نیز به چشم می‌آید، این خودروها در سرعت بالا که نیاز به تعویض دنده دارند فشار مضاعفی را به موتور وارد می‌کنند اما بسیار دیر دنده تعویض می‌شود.

از این رو به نظر می‌رسد که دنده دستی این خودرو کراس اووربه صورت راحت‌تری با موتور خودرو ارتباط برقرار می‌کند که این موضوع با تعویض دستی دنده کاملاً مشهود است، در تعویض‌های دستی دنده، موتور نفس راحت‌تری می‌کشد و فشار مضاعفی به آن وارد نمی‌شود.
نکته قابل توجه در تعویض دستی دنده، عکس العمل و پاسخگویی سریع گریبکس به تعویض دنده است و این عملکرد در دنده‌های معکوس نیز قابل قبول است.

طراحی داخلی این خودرو در قیاس رقبای خود و با نگاه به محصولات چینی تا حدودی قابل قبول است و با گذشت کارکردی در حدود 40 هزار کیلومتر کیفیت مواد مصرفی در داخل خودرو افت نکرده است.

اما به نظر می‌رسد اگر طراحان چینی سلیقه بیشتری به خرج دهند، طراحی خودروهای مدیران خودرو افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
در رابطه با خودرو mvm550 می‌توان گفت که این خودرو نسبت به مدل x33 صدای بیشتری را به داخل منتقل می‌کند اما گریبکس با موتور همخوانی بیشتری دارد، این خودرو که یک سدان نسبتاً بزرگ محسوب می‌شود خودرو خانوادگی محسوب می‌شود که نسبت به نسل قبلی که mvm530 نامیده می‌شود از طراحی بهتری برخوردار است.

نکته قابل توجه آن است که این دو محصول مدیران خودرو بر خلاف دیگر محصولات چینی افت بسیار کمی نسبت به مدل صفر کیلومتر به ثبت رسانده‌اند.

در رابطه با کیفیت خودرو صاحب خودرو mvm 550 گفت: با وجود کارکرد 30 هزار کیلومتر تغییری در شرایط موتوری و ظاهری خودرو رخ نداده است و شرکت تمام بازدیدهای دوره‌ای را انجام می‌دهد که این موضوع در عمر مفید خودرو تأثیر بسزایی دارد.

در مجموع می‌توان گفت این دو محصول مدیران خودرو با کارکرد حدود 40 هزار کیلومتر افت آنچنانی نسبت به مدل صفر کیلومتر به ثبت نرسانده است و در بین خودروهای چینی X33 و mvm550 خودرو مناسبی است.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران