کد خبر : ۷۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
مديركل دفتر نيرو محركه وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با خودروكار؛
مديركل دفتر نيرو محركه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعيت قرارداد فولكس واگن و ماموت گفت: قرارداد توليد تحت ليسانس اين دو خودروساز هنوز به امضا نرسيده است.
امیرحسین قناتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خودروکار در رابطه با قراردادفولکس واگن و ماموت، اظهار کرد: قرارداد ماموت و فولکس واگن به مرحله نهایی نرسیده است و شرکت ماموت در آخرین اطلاعات اعلامی به وزارت صنعت مدعی شده که مراحل اولیه قرار و تفاهمات به انجام رسیده است. 
او خاطرنشان کرد: قرارداد ماموت با این برند آلمانی تولید تحت لیسانس با داخلی سازی بر طبق قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به طول انجامیدن فرآیند امضای قرارداد به دلیل عدم تائید قطعه سازان داخلی به تعداد مناسب است. 

مدیرکل دفتر نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه داخلی سازی باید در ابتدا حداقل ۴٠ درصد باشد، یادآور شد: شرکت فولکس واگن تا به امروز ۴٠ قطعه ساز ایرانی را تائید کرده که برای به اجرا درآمدن این قرارداد تولید تحت لیسانس حداق نیاز به همکاری ۵٠ قطعه ساز داخلی است. 

قناتی در پاسخ به این سوال که برخی اخبار مبنی بر امضای قرارداد واردات محصولات فولکس واگن به ایران توسط ماموت به امضا رسیده است، گفت: بحث واردات ارتباطی با قرارداد تولید تحت لیسانس ندارد و هر شرکتی می‌تواند هر خودرویی را که نمایندگی ان را دریافت کند، ثبت سفارش کرده و ایران وارد کند. 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران