کد خبر : ۸۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
فرمانده ناجا تاکید کرد
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که در کاهش آمار تلفات و حوادث رانندگی نباید صرفا توقعات از پلیس باشد، بر نقش دیگر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تاکید کرد.
به گزارش خودروکار، سردار حسین اشتری در اولین نشست فرماندهان راهور سراسر کشور که صبح امروز (سه‌شنبه)‌در شهرک آزمایش برگزار شد با اشاره به نقش و وظیفه ماموران پلیس راهور ، اظهار کرد: همکاران ما در پلیس راهور یک مسئولیت حساس و خطیری دارند. در  راه‌ها و جاده‌های اقصی نقاط کشور حضور داشته و باعث ارتقای نظم در جامعه هستند به طوری که ا گر یک روز نتوانند به ماموریتشان عمل کنند در همان روز مردم متوجه خلا نبود آنها خواهند شد، چرا که ما خیلی وقت‌ها ارزش یک چیز را درست زمانی متوجه می شویم که آن موضوع انجام نشود.

وی با بیان این که پلیس راهور بیشترین ارتباط را با مردم دارد، خاطر نشان کرد: اقداماتی که در این پلیس صورت گرفته است  ، اقدامات خوبی بوده در تعطیلات نوروز که آماده باش پلیس از چند روز قبل آغاز شده بود و تا پانزدهم فروردین ماه  و حتی روز پس از آن هم ادامه داشت، ماموران با نظم و آمادگی کامل در شهرها  و  جاده‌ها حضور داشتند که نتیجه‌ حضور پلیس کاهش 10 درصدی تلفات جاده ای و شهری بود.

چشم انداز پلیس کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی تا پایان امسال

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که در طرح نوروزی کاهش 10 درصدی تلفات حوادث رانندگی را داشتیم، گفت‌: باید تلاش کنیم که تا پایان امسال حدود 10 درصد کاهش تلفات حوادث رانندگی را نسبت به سال گذشته داشته باشیم در سال 95 نسبت به 94 تعداد تلفات ما چهار درصد کاهش داشت، اما امسال باید این آمار نسبت به سال 95 کاهشی 10 درصدی داشته باشد.

اشتری ادامه‌ داد: البته این را می دانیم که این کاهش هر سال سخت‌تر می‌شود، اما به این موضوع نیز باید توجه کرد که باید حتما سهم دستگاه‌های مختلف در این زمینه  مشخص شود و صرفا نباید توقع ما از پلیس باشد  ،‌ بلکه باید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه ، صنعت خودروسازی و دستگاه‌های ارتقای فرهنگ ترافیکی  نیز در این زمینه وارد شوند و فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: اگر خودروی ما ایمن باشد قطعا تصادف کمتری رخ خواهد داد. در نتیجه‌ تلفات و خسارات جانی نیز کمتر می‌شود. باید از خودروسازان بخواهیم که در وظایف خود کوشا باشند و هر جا که وظایف خود را انجام ندادند پلیس با آنها ممانعت و برخورد کند.

نقاط حادثه خیز در جاده‌ها باید مشخص شود

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که نقاط حادثه خیز در جاده‌ها باید مشخص شود، یادآور شد: باید جاده‌های ما با استاندارد جهانی ساخته شود. امروز ما از نظر تجهیزات و نیروی انسانی مجرب کمبودی نداریم.

اشتری با انتقاد از عدم رفع مشکلات در نقاط حادثه خیز جاده‌ها، خاطر نشان کرد: نقاط حادثه خیزی داریم که بعد از سال‌ها هنوز تغییری نکرده اند که باید در این زمینه  اقدام شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که باید از مسئولان بخواهیم که به وظایف خود عمل کنند، گفت‌: ما نیز باید به عنوان پلیس راهور به وظایف خود عمل کنیم و در هر استان و شهرستانی اگر اشکالی بود آن را منعکس کنیم.  مقام معظم رهبری نیز در دیداری که سال‌ها قبل داشتند فرمودند که حتی یک کشته در جاده نیز زیاد است و ما باید در همین مسیر حرکت کرده و تمام تلاش خود را بخواهیم و از مجموعه خود نیز بخواهیم که تلاش خود را انجام دهند.

اشتری در پایان از ماموران و فرماندهان پلیس راه خواست که در اجرای طرح تابستانه آمادگی خود را حفظ کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران