کد خبر : ۸۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودرو جدید بهمن موتور که در سال 2015 از سوی شریک تجاری آن به بازار چین معرفی شده است، با بهره گیری از پلتفرم فولکس واگن آلمان، موتور 1.6 لیتری و گیربکس ژاپنی تا چند ماه دیگر به بازار ایران عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در بهار سالجاری شرکت بهمن موتور از محصول جدید خود به نام B30 رونمایی کرد، این محصول در سال 2015 میلادی توسط FAW شریک تجاری بهمن موتور وارد بازار چین شد.

این محصول سدان از پلتفرم شرکت فولکس واگن به نام Bora استفاده کرده که تولید مدل موفق و محبوب فولکس واگن Jetta از این پلتفرم بوده است.
 
این خودرو سدان دارای 4625 میلی متر طول، 1790 میلی متر عرض، 1500 میلی متر ارتفاع، 2630 میلی متر فاصله محورها و 480 لیتر حجم صندوق عقب است.

 از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به موتور 1.6 لیتری با قدرت 107 اسب بخار اشاره کرد، این خودرو از گیربکس 6 سرعته اتومات آیسین ژاپن بهره می‌برد که در رقابت از رقبای خود در مجموع یک سر و گردن جلوتر می راند.

سری موتورهای 4GB توسط شرکت FAW توسعه داده شده که از توان و بازدهی بالا و مصرف انرژی مناسبی برخوردار است؛ استاندارد آلایندگی این موتور یورو 5 بوده لذا با محیط زیست سازگاری متناسبی دارد (توان خودرو 107 اسب بخار و بیشینه گشتاور 155 نیوتون بر متر)

 گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این خودرو ساخت کمپانی آیسین ژاپن است که آیسین در رتبه اول تولیدکنندگان برتر گیربکس دنیا قرار گرفته، این گیربکس بر روی بسیاری از مدل‌های پورشه، شورولت، تویوتا، پژو، رنو، سوزوکی، جیپ، هیوندایی و ... قرار گرفته است.

این گیربکس از سیستم ایمنی در برابر خرابی بهره مند است که در هنگام خرابی گیربکس به راننده کمک می کندتا با سرعت کم جهت رفع عیب تا تعمیرگاه ادامه مسیر دهد.
 
یکی از موارد قابل اهمیت در خودرو سیستم تعلیق است که سیستم تعلیق جلوی این خودرو مک فرسون مستقل با میل موج گیر و و سیستم تعلیق عقب میل پیچشی نیمه مستقل با میل موج گیر است.


 
مشخصات داخلی این خودرو گواه آن است که صندلی‌های راحت با طراحی به روزی در آن استفاده شده که روکش صندلی‌ها ترکیبی از پارچه و چرم است.
 
در این خودرو از سیستم فرمان الکتریکی استفاده شده که شرکت آلمانی Thyssenkrupp آن را تولید کرده است. این سیستم فرمان الکتریکی رانندگی راحتتر در سرعت پایین، پایداری و امنیت بیشتری را برای راننده به ارمغان می‌آورد. سیستم EPS جدید و ارتقاء یافته، باعث برگشت پذیری مناسب و همچنین رانندگی آسان و (در قیاس با سیستم هیدرولیکی) ذخیره انرژی می‌گردد.



پمپ هیدرولیکی فرمان در زمان روشن بودن موتور همواره فعال است و پس 3 تا 5% از توان موتور را می‌گیرد اما سیستم برقی با داشتن موتور الکتریکی مجزا از باطری تغذیه شده و توان موتور را کاهش نخواهد داد.

ستون فرمان با قابلیت تنظیم زاویه مجهز به ساختار جاذب انرژی «جمع شونده» (Collision – Collapsible) می‌باشد که باعث عملکرد بهتر ایمنی می‌گردد.

در قیاس با سیستم هیدرولیکی بسیاری از قطعات و تجهیزات بصورت یک جا در ماژول EPS قرار داده شده و به این صورت باز و بست سیستم جهت تعمیر یا سرویس به راحتی انجام خواهد شد.

غربیلک فرمان با طراحی به روز و زیبا و روکش چرمی، سوییچ‌های مربوط به کروز کنترل، تنظیمات کامپیوتر سفری و همچنین سیستم پخش خودرو را در خود جای داده است.


 
خودرو B30 موفق به کسب گواهینامه سطح استاندارد ایمنی 5 ستاره C-NCAP شده است و توانسته با مجموع امتیاز 55.11 این درجه از ایمنی را از آن خود کند.

این خودرو از سوی شرکت بهمن موتور با گارانتی سه ساله یا 100 هزار کیلومتر به بازار ایران عرضه خواهد شد که از دیگر امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران