کد خبر : ۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
از سال 1990 میلادی تا به امروز، 800 کودک بر اثر جا ماندن در خودروها در فصول گرم کشته شده‌اند و این در حالی است که این اتفاق برای 9 نفر از این 800 کودک، امسال رخ داده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، با فرا رسیدن فصل گرما احتمال مرگ و میر کودکان در خودرو‌ها بر اثر گرما به دلیل حواس پرتی والدین افزایش پیدا می‌کند.

در فصل تابستان، هنگامی که از خودرو خارج شده و شیشه‌های خودرو نیز بالا هستند، دمای داخل اتاق تا 51 درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد که این امر حتی برای بزرگسالان نیز غیرقابل تحمل است. در چنین شرایطی اگر کودکان بر اثر حواس پرتی در ماشین بمانند، احتمال بسیار زیادی برای مرگ آن‌ها وجود دارد.

اما تحقیقات نشان داده که در برخی موارد این مرگ و میرها در دمای کمتر، به عنوان مثال 15 درجه سانتی گراد نیز رخ داده است.

با توجه به مرگ و میر سالانه 37 کودک به دلیل سهل انگاری والدین، خودروسازان از چندین سال پیش به فکر طراحی سیستمی برای هشدار به آن‌ها شدند. شرکت جنرال موتورز سیستمی طراحی کرد که هنگامی که کودگان در صندلی عقب خودرو هستند و والدین فراموش می‌کنند که آن‌ها را هنگام ترک خودرو، از ماشین خارج کنند، در صفحه نمایش وسط کیلومتر شمار، پیغامی با این مضمون ظاهر می‌شود: صندلی عقب خودرو را نگاه کنید.

مشغله روزانه بسیار زیاد و انجام کارهای پر استرس موجب می‌شود تا ذهن والدین آنقدر درگیر شوند تا امور بسیار حیاتی مانند فرزند خود را فراموش کنند. این سیستم مانند یک یادآور برای والدین عمل می‌کند.

دیوید دایموند، مدیر همایش مشترک اعصاب در جهان و استاد دانشگاه فلوریدا، در این رابطه بیان کرد: این پدر و مادرها انسان‌های بدی نیستند، آن‌ها فراموش کار و بی‌کفایت نیستند. این فقط بخشی از یک ایراد در حافظه و مغز به دلیل مشغله زیاد است.

خودروسازان می‌توانند سیستم‌هایی طراحی کنند که از هشدارهای صمعی و بصری نیز برای این گونه موارد استفاده کنند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Consumer Reports

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران